Η ιδιωτικοποίηση των αερολιμένων

Η ιδιωτικοποίηση  των αερολιμένων

Η ιδιωτικοποίηση των αερολιμένων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 464 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Φώτης Λουλουδάκης Πρόεδρος του Τοπικού Συλλόγου Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

Την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014, σε μια μεγάλη συνέντευξη Τύπου, τρεις βουλευτές των Ιονίων Νήσων από κοινού με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και τους Δήμους Κερκύρας και Λευκάδας, δήλωσαν την κάθετη αντίθεσή τους στα οποιαδήποτε σχέδια «Ιδιωτικοποίησης» δηλαδή ξεπουλήματος των Κρατικών Αερολιμένων της Περιφέρειας αυτής.

Η αντίθεση αυτή συνοδεύτηκε από ένα πλήρες σκεπτικό που αναφέρεται στην τεχνητή οικονομική κρίση της μεταπολιτευτικής περιόδου, στη μεθοδευμένη πολιτική απορρύθμισης των αερομεταφορών και στην βαρυσήμαντη λειτουργία των αεροδρομίων των νήσων όχι μόνο για τον οικονομικό τομέα αλλά και για την ίδια τη ζωή και την ασφάλεια των πολιτών.

Επίσης τονίστηκαν οι κίνδυνοι της μονοπωλιακής οικονομικής εκμετάλλευσης του σημαντικού αυτού οικονομικού πυλώνα από μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, που αφορούν κυρίως στην απώλεια ζωτικών εσόδων για τον κρατικό προϋπολογισμό λόγω της μείωσης της τουριστικής κίνησης που θα προέλθει από την αύξησης τελών και ναύλων.

Παράλληλα υπογραμμίστηκε η ύπαρξη διαφυγόντων κερδών λόγω της έλλειψης σχετικώς εύκολα υλοποιήσιμων πρωτοβουλιών καλύτερης αξιοποίησης υπαρχόντων και δημιουργίας νέων δυνατοτήτων.

Μάλιστα η χρηματοδότηση μιας βελτίωσης που θα επιφέρει σημαντική αύξηση της κίνησης, όπως τεκμηριώθηκε, είναι δυνατόν να γίνει μέσα από τους ίδιους τους πόρους των αεροδρομίων.

Πριν από λίγες μέρες και οι έξι δήμαρχοι του Νομού Χανίων αλλά και άλλοι από διάφορες περιοχές της Κρήτης οργάνωσαν ένα ηχηρό ΌΧΙ κατά οποιασδήποτε σκέψης ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου των Χανίων.

Μαζί τους και οι εργαζόμενοι, οι οποίοι εξήγησαν με βάση τα αριθμητικά δεδομένα τους μεγάλους οικονομικούς κινδύνους μια τέτοιας απερισκεψίας. Γράφουν: οι υπέρμαχοι της ιδιωτικοποίησης ισχυρίζονται ότι ο ιδιώτης θα εκσυγχρονίσει, βελτιώσει, αναπτύξει και άλλα τέτοια αόριστα χωρίς κανένας να αναφέρει κάτι το συγκεκριμένο, και αναρωτιούνται, αλήθεια τι ακριβώς θα κάνει ο ιδιώτης που δεν μπορεί να κάνει το δημόσιο;

Είναι έντονες οι εκκλήσεις των Δημάρχων προς όλους τους φορείς να σεβαστούν την πεποίθηση της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού των Χανίων που, όπως και σε άλλες περιοχές, τάσσεται κατά του ξεπουλήματος.

Την 11η Σεπτεμβρίου 2014 σε ραδιοφωνική συνέντευξη ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) κ Βασίλης Αλεβιζόπουλος υποστήριξε ότι θα είναι μεγάλο ατόπημα η κατάργηση του αεροδρομίου Ηρακλείου για να κατασκευαστεί το προβληματικό και κοστοβόρο αεροδρόμιο του Καστελίου. Τόνισε ότι με 200 εκατομμύρια μπορούμε να έχουμε ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο ενώ με ένα δισεκατομμύριο θα έχουμε ένα απομακρυσμένο και προβληματικό από πλευράς καιρικών συνθηκών στο Καστέλι.

Ανάλογες αντιδράσεις έρχονται και από τη Μυτιλήνη αλλά και από άλλες περιοχές της Ελλάδος με παρόμοιο σκεπτικό. Σημειώτεον επίσης πως η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι η μονοπώληση δεσποζουσών θυλάκων οικονομικής ανάπτυξης αλλά και ασφαλείας από ισχυρούς ιδιώτες, οδηγεί μεν σε πρόσκαιρα μεγάλα κέρδη για τους ίδιους, επιφέρει δε σημαντικά πλήγματα στην τοπική και την εθνική οικονομία.

Οι φορείς διαμαρτυρίας των Ιονίων Νήσων κατέθεσαν συγκεκριμένες δομημένες προτάσεις ανάπτυξης και βελτίωσης των αεροδρομίων προκειμένου αυτά να γίνουν ακόμα πιο κερδοφόρα. Παρόμοιες προτάσεις υπάρχουν και για τον Αερολιμένα Ρόδου που όμως δεν υποστηρίζονται από τους Τοπικούς μας άρχοντες με την ίδια ζέση όπως στο Ιόνιο. Το κόστος ποιοτικής αναβάθμισης αλλά και αύξησης της κερδοφορίας, είναι σχετικά μικρά και μπορούν να εξοικονομηθούν από τις ίδιες τις προσόδους των αεροδρομίων.

Ας μην ξεχνάμε ότι συστηματικά παραβαίνεται η αρχή των πολλών επιλογών μετακίνησης για τον επιβάτη όπως και αυτή της νησιωτικότητας. Το νησί ουσιαστικά έχει μια αεροπορική πύλη που δεν μπορεί παρά να βρίσκεται άμεσα κάτω από δημόσιο κρατικό έλεγχο λόγω της σπουδαιότητας που έχει η κοινωνική και εθνική πλευρά του θέματος.

Όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν έναν αερολιμένα σε ένα τόσο μεγάλο νησί – αλήθεια πολλά ακούγονται και γράφονται τελευταίως μόνο που μένει να αποδειχτούν με απτά στοιχεία τα οποία εναγωνίως περιμένουμε να δούμε- και να ενισχύσουν, αναπτύξουν, εξελίξουν την οικονομία του Τόπου δια των τεραστίων κεφαλαίων που θα μεταγγίσουν εξ ανατολών και δυσμών, μπορούν να αγοράσουν ή να υπενοικιάσουν χώρο π.χ. στη νότια Ρόδο και να το οικοδομήσουν.

Σχετικά με δημοσίευμα στις εφημερίδες Δημοκρατική και Γνώμη για κάποια μεγάλη εταιρία που επενδύει σε Μ. Ανατολή και Αμερική και πρόκειται να επενδύσει πάνω από 25 δισ σε όλη την Ελλάδα, παραθέτουμε δημοσίευμα της εφημερίδας Το Βήμα της 06/08/2014. Στο δημοσίευμα αυτό η εν λόγω εταιρία, με εκπρόσωπο Ρόδιο αρχιτέκτονα, δεν εμφανίζεται καθόλου εντός της τελευταίας λίστας διαγωνιζόμενων σχημάτων.

Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής: Τα σχήματα που θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές - παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείουν και συμμαχίες της τελευταίας στιγμής- είναι οι : Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ-Zurich Airport, Fraport - Copelouzos, ΜΕΤΚΑ- Corporacion America, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aeroports De La Cote d Azur, και η Advent International. (http://www.tovima.gr/ finance/article/?aid=621102).
Εάν ισχύει κάτι άλλο καλούμε όσους γνωρίζουν να διαψεύσουν το ως άνω δημοσίευμα παραθέτοντας και σχετικές αποδείξεις.

Κυρίες και Κύριοι
Η χώρα ζει σε δύσκολες οικονομικά και γεωπολιτικά συνθήκες, χρέος μας είναι να περισώσουμε ό,τι μπορούμε από τον εθνικό μας πλούτο που όλο και περισσότερο γίνεται στόχος της διεθνούς ευκαιριακής κερδοσκοπίας. Ας μην εισέλθουμε τόσο εύκολα στον κλίβανο από όπου πέρασαν ή μια μετά την άλλη οι χώρες της Λατινικής Αμερικής για να βιώσουμε την ίδια φτωχοποίηση και εξαθλίωση που ήδη άρχισε.

Το παράδειγμα τους είναι ένα ιστορικό δίδαγμα που πρέπει να κινητοποιήσει και να ενώσει σαν σε μια γροθιά όλες τις δυνάμεις που αντιδρούν δημοκρατικά και ανθρώπινα σε αυτήν την επερχόμενη οικονομική αποικιοκρατία. Πλούτος μας είναι η θάλασσα, οι παραλίες, τα δάση, τα νησιά, τα βουνά μας και οι φυσικοί μας πόροι. Αλλά πλούτος μας είναι και οι υποδομές που, με κόπο και αίμα θα έλεγε κανείς, πάσχισε να οικοδομήσει ο Λαός και μόνο αυτός.

Ο Λαός που δεν θεωρούμε ότι χρωστάει και την ίδια του την ύπαρξη -όπως κάποιοι θα θέλανε να πιστέψουμε- σε κάποιους γραφειοκράτες τοκογλύφους. Το μέλλον της Χώρας είναι οι άνθρωποί της και όχι κάποια νούμερα που σερβίρονται μέσα από κερδοσκοπικές και καιροσκοπικές ρετσέτες προκειμένου να εξυφανθεί η πλήρης οικονομική και πολιτική μας εξάρτηση.

Ας ενωθούμε όλοι σε έναν αγώνα για να τους σταματήσουμε, Ας αφήσουμε τις επί μέρους ιδεολογικοπολιτικές μας διαφορές έως ότου ξαναρχίσουμε να μιλάμε με όρους, πραγματικής Εθνικής Ανεξαρτησίας.
Σας ευχαριστώ θερμά.

Διαβάστε ακόμη

Δρ. Ιωάννης Ηλ. Βολανάκης: Ταμάριξ η γαλλική (Tamarix gallica), κοινώς αρμυρίκι ή αλμυρίκι

Φίλιππος Ζάχαρης: Η προστασία της Ευρώπης, οι Ευρωεκλογές και οι κίνδυνοι

Αργύρης Αργυριάδης: Η «παράλληλη» εργασία των δημοσίων υπαλλήλων

Χρήστος Γιαννούτσος: Τελικά ψηφίζουμε στις Ευρωεκλογές με κριτήριο την πολιτική ή το lifestyle;

Ηλίας Καραβόλιας: Το αφανές κόστος του δυνητικού

Θεόδωρος Παπανδρέου: Διορθωτικές παρεμβάσεις στο Αναλυτικό και Ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου

Γιατί να ψηφίσουμε στις Ευρωπαϊκές εκλογές του 2024;

Στην Ηλιούπολη για τα μπαράζ ανόδου ο ΠΑΟΚ Ρόδου