Πέντε χρόνια συμπλήρωσε το πλοίο «Παναγία Σκιαδενή»

Πέντε χρόνια συμπληρώνει φέτος στη γραμμή Ρόδου-Σύμης το πλοίο «Παναγία Σκιαδενή» της εταιρίας Dodekanisos seaways.

Ήταν στη γιορτή του Πανορμίτη το 2011, τέτοιες μέρες δηλαδή, όταν δρομολογήθηκε πρώτη φορά, μεταφέροντας τους συμπατριώτες μας στη Σύμη για το μεγάλο προσκύνημα στον Άγιο της Δωδεκανήσου…
Πέντε χρόνια μετά η εταιρία, δικαιωμένη και ικανοποιημένη για εκείνη την επιχειρηματική της κίνηση, κάνοντας έναν απολογισμό διαπιστώνει ότι όλα αυτά τα χρόνια που το πλοίο, εκτελούσε ανελλιπώς δρομολόγια στη γραμμή, μετέφερε περίπου 825.000 άτομα από και προς τη Σύμη.
Επιβάτες του δεν ήταν μόνο κάτοικοι της Ρόδου και της Σύμης, αλλά και τουρίστες που με την ευκαιρία των διακοπών τους επισκέφθηκαν το γραφικό νησί της Δωδεκανήσου με τη μεγάλης σημασίας μονή για να προσκυνήσουν στον Πανορμίτη.

Η εταιρία έχοντας πλέον εδραιωθεί στα συγκοινωνιακά πράγματα της περιοχής,  αποφάσισε να δώσει έμφαση και στη Σύμη ένα σημαντικό τουριστικό προορισμό τον οποίο κάθε καλοκαίρι επισκέπτονται περίπου 250.000 άτομα. Δικαιωματικά λοιπόν το «Παναγία Σκιαδενή» ένα πλοίο που μπορεί να μεταφέρει 700 άτομα, άνετο και ταχύτερο από όλα τα υπόλοιπα, έπρεπε να δρομολογηθεί στη Σύμη…

«Η εταιρία στόχευσε στην αναβάθμιση της γραμμής Ρόδου- Σύμης ικανοποιώντας και τις μεταφορικές ανάγκες που υπήρχαν δρομολογώντας ένα πλοίο σύγχρονο και λειτουργικό αναβαθμίζοντας με  αυτό τον τρόπο και τον τουρισμό» δήλωσε στη «Ρ» η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρίας Ειρήνη Σπανού.
Κόρη του ιδρυτή και ιδιοκτήτη της Dodekanisos Seaways, Γιώργου Σπανού  μιλά με υπερηφάνεια για το... καμάρι της εταιρίας, εξηγώντας μάλιστα και γιατί ονομάστηκε έτσι :«Το όνομα Παναγία Σκιαδενή ήταν μία επιθυμία του πατέρα μου, το αποφάσισε ο ίδιος γιατί ήθελε να τιμήσει την Παναγία, άλλωστε αυτό ήταν το όνομα και του πρώτου πλοίου που πήρε».

Η Ε. Σπανού με  τον πατέρα της,  Γ. ΣπανόΗ Ε. Σπανού με τον πατέρα της, Γ. Σπανό


Η κα Σπανού νοιώθει νιώθει ιδιαίτερα υπερήφανη αφού όπως επισημαίνει εισπράττει και η ίδια τις καλές εντυπώσεις των ταξιδιωτών.
«Υπάρχει ικανοποίηση στην εταιρία, κάθε χρόνο βλέπουμε αύξηση των επιβατών και το συμπέρασμα είναι ότι ο κόσμος το αγαπάει, όχι μόνο οι ντόπιοι αλλά και οι τουρίστες που ταξιδεύουν με αυτό.
Το βλέπουμε από τα μηνύματά τους μέσα από τα soscial media, τα σχόλια είναι πολύ θετικά τόσο για το πλοίο και για τη συνέπεια των δρομολογίων όσο και για τη συμπεριφορά των πληρωμάτων. Αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα γιατί σημαίνει ότι κάνουμε σωστή δουλειά» προσθέτει.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο αυξάνονται τα τουριστικά γραφεία που θέλουν να συνεργαστούν με την εταιρία, ως απόρροια των ικανοποιητικών υπηρεσιών που προσφέρει. Το έτος 2012 μεταφέρθηκαν από και προς τη Σύμη με το πλοίο 57.022 άτομα, το 2013 μεταφέρθηκαν 214.526 άτομα, το 2014 μεταφέρθηκαν 151.051 άτομα, το 2015 μεταφέρθηκαν 196.379 άτομα, ενώ η εταιρία εκτιμά ότι φέτος μέχρι και τις 13 του μήνα, που θα εκτελεί δρομολόγια το πλοίο θα έχει μεταφέρει περίπου 205.000 άτομα.

Η εύλογη ερώτηση που ακολούθησε ήταν «Γιατί μόνο στη Σύμη και όχι και σε άλλες γραμμές;» Σύμφωνα με την κα Σπανού μία νησιωτική γραμμή δεν είναι από μόνη της βιώσιμη για ένα τέτοιο πλοίο, αρκετά κοστοβόρο. Υπάρχουν σκέψεις για την αξιοποίησή του, όμως είναι ρίσκο σε τέτοιες εποχές να παίρνεις αποφάσεις για να  δρομολογηθεί σε νησιά με ελάχιστη επιβατική κίνηση. Πάντως αν υπάρξει κάποια γραμμή η εταιρία θα εξετάσει το ενδεχόμενο αυτό.

Πάντως το «Παναγία Σκιαδενή» θα μπορούσε να κάνει δρομολόγια σε ενδωδωδεκανησιακό επίπεδο, όχι προσεγγίζοντας βέβαια όλα τα νησιά όπως τα καταμαράν, της εταιρίας, όμως υπάρχουν άλλες γραμμές όπως Ρόδος-Καστελλόριζο, Ρόδος-Κάρπαθος στις οποίες θα μπορούσε να δρομολογηθεί.

Το πλοίο στον Πανορμίτη, που και φέτος θα συγκεντρώσει χιλιάδες πιστούςΤο πλοίο στον Πανορμίτη, που και φέτος θα συγκεντρώσει χιλιάδες πιστούς


Η σύνδεση της Ρόδου απευθείας με άλλα νησιά είναι κάτι που επιθυμούν πολλές νησιωτικές κοινωνίες της Δωδεκανήσου και το αίτημα αυτό έχει ήδη εκφραστεί εγγράφως και από τους δημάρχους των  νησιών, όπως για παράδειγμα της Τήλου, της Νισύρου, της Αστυπάλαιας. Για να προχωρήσει κάτι τέτοιο θα πρέπει να προκηρυχτεί η γραμμή από το αρμόδιο υπουργείο.

Θα πρέπει όμως να επισημανθεί ότι ακόμα και στις περιπτώσεις που προκηρύσσονται οι γραμμές, αυτές περιλαμβάνουν τέτοια λιμάνια που και πάλι δεν είναι βιώσιμες ακόμα και αν επιδοτούνται.
Στην ερώτηση αν η εταιρία σκοπεύει να προχωρήσει σε κάποια επιχειρηματική κίνηση η κα Σπανού δηλώνει  ότι πάντα η εταιρία έχει σχέδια να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο και να προχωρήσει σε επενδύσεις. «Θέλουμε να επεκταθούμε και σε άλλες γραμμές όμως χρειάζονται και περισσότερα πλοία. Θα ήθελα όμως να σας πω ότι είμαστε σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για την αγορά νέου πλοίου. Πρόκειται για ένα ακόμα καταμαράν όμως η συγκυρία είναι δύσκολη και έτσι η εταιρία βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής για το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα.

Θα είναι ένα νεότευκτο καταμαράν, ακόμα πιο σύγχρονο και με μεγαλύτερο αριθμό θέσεων  που θα προστεθεί στις υπάρχουσες γραμμές για την καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιωτών» επισημαίνει και προσθέτει ότι: «Η εταιρία δεν εφησυχάζει πάντα βάζει νέους στόχους».

Το “Παναγία Σκιαδενή” στη Σύμη. Όλα αυτά τα χρόνια έχει μεταφέρει περίπου 825.000 άτομαΤο “Παναγία Σκιαδενή” στη Σύμη. Όλα αυτά τα χρόνια έχει μεταφέρει περίπου 825.000 άτομα