Πρόγραμμα προβολής του νησιού από τον δήμο Ρόδου

Να ξανακερδίσει η Ρόδος τις κοντινές και «ώριμες» αγορές που προτιμούν τη χώρα μας αντί να προσπαθεί να προσελκύσει μακρινές αγορές αλλά και να έχει πιο «δυναμική» παρουσία στις τουριστικές εκθέσεις, είναι εκείνο στο οποίο αναμένεται να εστιάσει η αρμόδια Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου για τη σεζόν του 2018, όπως αναδείχθηκε από τη συζήτηση που έγινε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δήμου της Ρόδου με μοναδικό θέμα το ετήσιο πρόγραμμα τουριστικής προβολής του νησιού για τη νέα χρονιά.

Χθες το πρωί, λοιπόν, συνήλθε η Επιτροπή για να παρουσιάσει το νέο πρόγραμμα στους εκπροσώπους των φορέων, οι οποίοι ωστόσο είχαν πενιχρή εκπροσώπηση στη συνεδρίαση.

Κατά τη σύντομη διάρκειά της, οι εκπρόσωποι φορέων όπως ο Πρόεδρος των εστιατόρων κ. Γιάννης Κλούβας, ζήτησαν να βελτιωθεί η παρουσία της Ρόδου στις εκθέσεις και να είναι πιο «δυναμική». Άλλοι, όπως ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων, εστίασαν στην ανάγκη να ξανακερδίσουμε τις «παραδοσιακές» αγορές από τις οποίες φαίνεται ότι είχαμε απώλειες.

Η Πρόεδρος της Επιτροπής, Αντιδήμαρχος Τουρισμού, ζήτησε από όλους, αφού διαβάσουν το πρόγραμμα-το οποίο τους απεστάλη τις τελευταίες ημέρες-να καταθέσουν άμεσα τις προτάσεις τους για να τις ενσωματώσουν, ανάμεσα στις οποίες θα είναι και οι εκθέσεις στις οποίες προτείνουν να μετάσχει ο Δήμος, είτε μέσω του ΕΟΤ, είτε της Περιφέρειας, είτε αυτόνομα, ώστε να καταλήξουν όλοι μαζί σε ποιες αγορές θα πρέπει να στοχεύσουμε.

Οι προτάσεις αυτές θα πρέπει να έχουν κατατεθεί μέχρι την Παρασκευή μια και στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου που έχει προγραμματιστεί για τις 22 Νοεμβρίου θα έρθει προς έγκριση το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Δήμου.

Όπως δήλωσε η κα Χατζηλαζάρου, το πρόγραμμα του 2018 αφορά ένα πλέγμα δράσεων και ενεργειών που πρόκειται να κάνει ο Δήμος, τόσο σε επίπεδο μελετών όσο και σε επίπεδο προβολής, είτε στα social media, είτε θεματικά και σε σχέση με τις εκθέσεις. Σημείωσε, ακόμη, ότι ξεκίνησαν αρκετά νωρίς και περιμένουν και το πρόγραμμα των εκθέσεων που θα συμμετάσχει η Περιφέρεια, προκειμένου να ολοκληρώσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Όσο για τη φιλοσοφία του προγράμματος προβολής για το 2018, η Αντιδήμαρχος είπε ότι διευρύνεται από τα αισιόδοξα μηνύματα που είχαμε φέτος και για του χρόνου. Η στόχευση του Δήμου είναι να προσελκύσουμε επισκέπτες με ποιοτικότερα χαρακτηριστικά και να στοχεύσουμε σε αγορές που είδαμε μία υστέρηση σε αφίξεις το νησί μας, όπως η Αυστρία και το Βέλγιο.

Όσο για αγορές που επιδιώκουμε να προσεγγίσουμε, θα προσπαθήσουμε να έχουμε παρουσία στην Αμερική και τη νοτιοανατολική Ασία, ωστόσο δίνουμε έμφαση κυρίως στις ώριμες αγορές δηλαδή στην Αγγλία, τη Γερμανία, τις Σκανδιναβικές χώρες και τη Ρωσία, προκειμένου να δημιουργήσουμε μία καινούργια δυναμική.

Ερωτηθείσα, στη συνέχεια, σχετικά με τον ΠΡΟΤΟΥΡ, όπως είπε η αίσθησή της είναι ότι θα έχουμε εξελίξεις μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. Τόνισε, όμως, επειδή χρονοτριβούν οι διαδικασίες και φέτος δεν κατάφεραν να υλοποιήσουν το πρόγραμμα που κατατέθηκε τον Αύγουστο από τους φορείς, γι’ αυτό και ως Διεύθυνση Τουρισμού ξεκίνησαν με ένα πλαίσιο δράσεων το οποίο, εφόσον και ο ΠΡΟΤΟΥΡ προχωρήσει σε μερική πιθανόν υλοποίηση του προγράμματος του 2017, θα υποστηρίξει το πρόγραμμα της Διεύθυνσης.

Όσο για τους πόρους που μπορούν να διατεθούν, είπε ότι θα υπάρξει μια καλή επιχορήγηση από το Δήμο για την προβολή και την προώθηση του προορισμού αφού ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος και εφόσον ο ΠΡΟΤΟΥΡ υποστηριχθεί και από τους υπόλοιπους φορείς θα ανεβάσει το οικονομικό μπάτζετ της όλης προβολής και διαφήμισης του νησιού μας.

Το πρόγραμμα
Το σχέδιο του προγράμματος προβολής του Δήμου Ρόδου για το 2018 που κατατέθηκε χθες και το οποίο δεν είναι οριστικό αφού σ’ αυτό θα ενσωματωθούν οι προτάσεις των φορέων, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και τα παρακάτω βασικά σημεία:

ΣΤΟΧΟΙ
Ο βασικός στόχος του Προγράμματος είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της αποδοτικότερης προβολής της Ρόδου και των τουριστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο νησί για το έτος 2018 και η αύξηση της εισροής τουριστών στο νησί.  Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου Τουριστικού Μarketing συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης στρατηγικής.

Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες συμπεριλαμβανομένης και της στελέχωσης των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών – στόχων.

Στόχος της στρατηγικής προσέγγισης είναι να αναδειχθεί με ολοκληρωμένο τρόπο όλος ο τουριστικός πλούτος της Ρόδου από μία γκάμα ελκυστικών, ανταγωνιστικών και ώριμων τουριστικών προϊόντων, καθένα από τα οποία θα αντιστοιχούν σε μία ώριμη τουριστική αγορά.

Στοχεύει στην επίτευξη επιπρόσθετων στόχων όπως η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η προσέλκυση τουριστών υψηλής ποιότητας, η ομαλότερη γεωγραφική διασπορά της τουριστικής κίνησης στο νησί, η αύξηση της μέσης παραμονής των επισκεπτών.

Μία διεθνής τάση είναι η αυξανόμενη κυριαρχία ενός πιο νεανικού κοινού (millennials) στη διαμόρφωση των ταξιδιωτικών προτιμήσεων και τάσεων άρα καθίσταται αναγκαία η υιοθέτηση ενός πιο νεανικού και λιγότερου ακαδημαϊκού ύφους στις δράσεις προβολής και προώθησης της Ρόδου ως τουριστικού προορισμού με έμφαση στη βιωματική διάσταση μιας επίσκεψης στη Ρόδο.

 ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Με κύριο όχημα επικοινωνίας τη δυνατή ταυτότητα του ονόματος (brandname) «Ρόδος», την αδιαμφισβήτητη παγκόσμια φήμη του νησιού αλλά και τις δυνατότητες πολλαπλών επιλογών που έχει ο κάθε επισκέπτης, η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου προτείνει προβολής του νησιού για το 2018 που ως στόχο έχουν την ανάδειξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου. Μεταξύ άλλων είναι και οι παρακάτω:
1. Πρωτοβουλία: Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
2. Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού
3. Τουριστικό Μάρκετινγκ και Ανάπτυξη: Δράσεις
4. Δράσεις προβολής και διαφήμισης

Διαφημιστικές καταχωρήσεις
• Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε inflight έντυπα αεροπορικών εταιριών.
• Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εθνικά και διεθνή Μ.Μ.Ε.
• Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εθνικά και διεθνή blogs και sites.

5. Δημόσιες Σχέσεις: Δράσεις
Συμβουλευτική υποστήριξη σε ενέργειες δημοσίων σχέσεων.
Προτάσεις ή εισηγήσεις για την οργάνωση εκδηλώσεων, φιλοξενιών δημοσιογράφων και ταξιδιωτικών πρακτόρων.
Πρόσκληση και φιλοξενία τηλεοπτικών εκπομπών ή και Ελλήνων δημοσιογράφων.

Οργάνωση δημοσιογραφικών ταξιδιών από τις αγορές ενδιαφέροντος.
Οργάνωση ταξιδιών τουριστικών πρακτόρων από τις αντίστοιχες αγορές ενδιαφέροντος.

Παρουσίαση προορισμού σε επιλεγμένο κοινό πρακτόρων και δημοσιογράφων, οργάνωση συνεδρίου, συμμετοχή σε διαγωνισμούς στο εξωτερικό για την προσέγγιση πωλητών ταξιδιών, επαφή με πράκτορες μέσω ηλεκτρονικών σεμιναρίων (webseminars), συμμετοχή σε traderoadshows, γεύμα εργασίας με δημοσιογράφους και ταξιδιωτικούς πράκτορες όπου είναι εφικτό σε ορισμένες από τις αγορές ενδιαφέροντος του εξωτερικού.

Συμμετοχή σε πρωτότυπες προωθητικές δράσεις για την προσέγγιση του ταξιδιωτικού κοινού στην Ελλάδα (για παράδειγμα μεγάλα εμπορικά κέντρα) και στο εξωτερικό.
6. Επικοινωνία, Δημοσιότητα και Προβολή
7. Εξειδικευμένες προσφερόμενες υπηρεσίες και ειδικές δράσεις προβολής

8. Internet Marketing
Χάρη στις ραγδαίες εξελίξεις στο διαδικτυακό τουριστικό μάρκετινγκ έχουν ανακύψει σημαντικές ευκαιρίες προβολής και προώθησης ενός τουριστικού προορισμού με περιορισμένα κονδύλια.
Το πακέτο των υπηρεσιών το οποίο περιλαμβάνει είναι: Social media marketing (Facebook, ВКонтакте (Russian facebook ), Linked in, You tube channel).

9. Διοργάνωση συνεδρίων, ημερίδων και εκδηλώσεων
10. Προωθητικές ενέργειες για προσέλκυση ειδικών ομάδων τουριστών όπως του μαθητικού τουρισμού, του κοινωνικού τουρισμού και συνεργασία με τη Μητρόπολη Ρόδου για την προώθηση του Θρησκευτικού Τουρισμού.
11. Διαχείριση Τουριστικού Οδηγού στο site του Δήμου Ρόδου www.rhodes.gr

12. E-Newsletter
13. Παραγωγή φωτογραφικού υλικού και προωθητικών spots
14. Συμμετοχή σε Τουριστικές Εκθέσεις

15. Δημιουργία νέων Φορέων Τουρισμού
• Σύσταση Convention Bureau στη Ρόδο.

16. Συνεργασία με φορείς του τουρισμού και τοπικούς φορείς. Διοργάνωση εκδηλώσεων για την ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας και των τοπικών προϊόντων

17. Γραφεία Πληροφοριών (InformationOffices)
• Δημιουργία νέων Γραφείων Πληροφοριών στο αεροδρόμιο και την Ιαλυσό
18. Επιμορφωτικές δράσεις

19.Δημιουργία Προωθητικού υλικού
20.Θέσπιση βραβείων Καλών Πρακτικών στον Τουρισμό και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης σε σχέση με τον τουρισμό της Ρόδου .
 

Πενιχρή ήταν η εκπροσώπηση των φορέων στη χθεσινή συνεδρίαση...
Πενιχρή ήταν η εκπροσώπηση των φορέων στη χθεσινή συνεδρίαση...