Νίκος Σαββαΐδης: «Δεν έχω αμφιβολία, θα κερδίσουμε. Αυτό που θα χάσουμε να το κερδίσουμε τον Νοέμβριο…»!

Νίκος Σαββαΐδης: «Δεν έχω αμφιβολία, θα κερδίσουμε. Αυτό που θα χάσουμε να το κερδίσουμε τον Νοέμβριο…»!

Νίκος Σαββαΐδης: «Δεν έχω αμφιβολία, θα κερδίσουμε. Αυτό που θα χάσουμε να το κερδίσουμε τον Νοέμβριο…»!

Pοδούλα Λουλουδάκη

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 4458 ΦΟΡΕΣ

Ο αντιπρόσωπος στη Ρόδο του μεγαλύτερου τουρ οπερέιτορ του Ηνωμένου Βασιλείου, μιλά για την επανεκκίνηση του τουρισμού και τα οφέλη που προσδοκούμε

Συνέντευξη στη Ροδούλα Λουλουδάκη

 

Οι πρώτες πτήσεις για Ρόδο ξεκίνησαν χθες! Πληρότητα; Ικανοποιητική.

Επτά πτήσεις για την Jet2holidays, εννιά σήμερα και πάει λέγοντας για όλη την εβδομάδα που αναμένεται να έρθουν 48 πτήσεις όπως και κάθε εβδομάδα από τον Νο 1 τουρ οπερέιτορ του Ηνωμένου Βασιλείου. Τα ανάλογα συμβαίνουν και με τους άλλους τουρ οπερέιτορ ενώ πτώση από ακυρώσεις έχουν οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων.

«Οι πληρότητες στις πτήσεις...», αυτό είναι το ζητούμενο, μου λέει ο εκπρόσωπος του τουρ οπερέιτορ στη Ρόδο Νίκος Σαββαΐδης που κι αυτός όπως και όλοι οι άνθρωποι του τουρισμού έζησαν τον εφιάλτη της φωτιάς μέσα από τις μετακινήσεις 20.000 τουριστών της Νότιας Ρόδου, σε ασφαλέστερα μέρη.

Τώρα που είδαμε και πάλι ότι τα πιο ευφάνταστα σενάρια τα γράφει η ζωή, πάμε να ξετυλίξουμε καρέ-καρέ το χρονικό που θα μείνει στην ιστορία ως το δεύτερο μετά τον Αττίλα, τον Ιούλιο του 1974, που οι τουρίστες έφυγαν μαζικά από τη Ρόδο!

«Η φωτιά ξέσπασε στις 17 Ιουλίου, μου λέει. Στις 19 Ιουλίου είχα στείλει email στην Jet2holidays με το οποίο τους έλεγα «έχουμε φωτιά, αλλά είναι ελεγχόμενη». Στις 21 Ιουλίου τους είπαμε ότι η φωτιά παίρνει σοβαρές διαστάσεις. Στις 22 Ιουλίου είχαμε προγραμματισμένες να έρθουν επτά πτήσεις στη Ρόδο και ήρθαν μόνο τρεις. Ακύρωσε τις άλλες η ίδια η Jet2. Η φωτιά πήγαινε ήδη προς Κιοτάρι, θεώρησε ότι έπρεπε να ακυρώσει τις πτήσεις είχαν όμως προλάβει να έρθουν τρεις πρωινές.

Ο τουρ οπερέιτορ ξεκίνησε το πρόγραμμα της δρομολόγησης πτήσεων για την επιστροφή των πελατών μας που ήταν 6.000 στο νησί και αποφάσισε να επανεκτιμήσει την κατάσταση για μία εβδομάδα και να ξεκινήσει πάλι τις πτήσεις». 

Αυτό που συμβαίνει από χθες δηλαδή που ξεκίνησαν πάλι οι πτήσεις, για Ρόδο! Πάμε να δούμε όμως τι έγινε εκείνες τις πρώτες μέρες του εφιάλτη και πώς αντέδρασαν οι αγορές!
Σε ό,τι μας αφορά ήρθανε Ροδούλα 90 άτομα, μέσα σ’ αυτά τα γραφεία που βλέπεις. Ήρθαν 30 άτομα από την Αγγλία εκ των οποίων οι 15 υψηλόβαθμα στελέχη και οι υπόλοιποι ήρθαν από τα νησιά όλης της Ελλάδος. Να σκεφτείς ότι εμείς ως εταιρεία τους είχαμε εξασφαλίσει περισσότερα από 20 αυτοκίνητα για να πάνε στις επίμαχες περιοχές. Είχαν 6.000 κόσμο πάνω στο νησί και οι προκρατήσεις μας από 31 Ιουλίου είναι για 70.000 κόσμο οπότε ανησυχούσαν για το τι θα γίνει μ’ αυτές. Η Jet2 είναι ο Νο1 τουρ οπερέιτορ της αγγλικής αγοράς πλέον και πετά καθημερινά στη Ρόδο με οκτώ ή και εννιά πτήσεις την ημέρα δηλαδή 48 πτήσεις την εβδομάδα. Σάββατο στις 22 Ιουλίου ξεκίνησε η εκκένωση από το Γεννάδι όπου εμείς είχαμε 2.800 άτομα στα ξενοδοχεία του Χατζηλαζάρου.

Έπρεπε να μαζέψουν τη βαλίτσα τους, να την πάρουν μαζί τους ή να μην την πάρουν, να πάνε στην παραλία, να στείλουμε λεωφορεία εκεί να τους πάνε στο Γεννάδι, ύστερα από δύο-τρεις ώρες μας λένε να τους πάμε στη Λαχανιά, και μετά από λίγο να τους πάμε πάλι στο Γεννάδι. Χάθηκαν πελάτες μας τους οποίους δεν μπορούσαμε να τους βρούμε, να τους ξεχωρίσουμε μέσα στους άλλους τουρίστες. Φανταστείτε 20.000 κόσμος να βγαίνει από τα ξενοδοχεία και να ψάχνουμε εμείς τους δικούς μας. Την Κυριακή στις 23 Ιουλίου στις 11:45 έγινε εκκένωση Λάρδο, Πεύκους, Λίνδο, Βληχά όπου εμείς είχαμε άλλα 2.000 άτομα και από τις 11:45 έως τις 6 το πρωί μετακινούσαμε κόσμο, ως γραφείο. Τους πήγαμε στο Κολλέγιο Ρόδου, στο Ροδίων Παιδεία, στα δύο καράβια, στη Μιχαήλ Πετρίδη.

Είχαμε μετακινήσει 6.000 πελάτες και έπρεπε μετά ή να τους πάμε στο αεροδρόμιο ή πίσω σε ξενοδοχεία. Το γεγονός ότι δεν είχαν έρθει οι επόμενες πτήσεις μας, μας διευκόλυνε ώστε να δώσουμε τα δωμάτια σε όσους είχαμε εδώ και ήταν ταλαιπωρημένοι. Θέλω να πιστεύω ότι οι πελάτες μας ξέρουν ότι έγινε το καλύτερο δυνατόν, όσο μπορούσε να γίνει, ενώ 20.000 κόσμου ήταν στο δρόμο. Το γεγονός ότι δε θρηνήσαμε ούτε μία ζωή ήταν η μεγαλύτερη επιτυχία ever.

Τι κάνουμε τώρα; Αυτό πείτε μας!
Λέω μπράβο σε όλους. Οι εθελοντές έκαναν σπουδαία δουλειά. Αν δεν ήταν αυτοί τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα. Όμως τώρα τα βίντεο που δείχνουν τη φωτιά δεν έχουν κανένα λόγο να βγαίνουν. Βάζουμε μία τελεία, κι αφήνουμε να αναλάβουν αυτοί που ξέρουν από τουρισμό. Θέλει προσπάθεια τώρα. Θεωρούμε ότι 13 Αυγούστου αν γίνουν οι σωστές παρεμβάσεις στο Κιοτάρι και στο Γεννάδι, θα έχουμε τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Επιπλέον στους Πεύκους και στη Λίνδο, να σταθεροποιηθεί η κατάσταση σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό ρεύμα.

Πότε πάλι θα πάνε τουρίστες σε Κιοτάρι και Γεννάδι;
Σε ό,τι αφορά εμάς είναι προγραμματισμένο για τις 13 Αυγούστου ώστε να έχει αποκατασταθεί ο περιβάλλον χώρος των ξενοδοχείων.

Ποια είναι η ζημιά για τον δικό σας τουρ οπερέιτορ, αυτή τη στιγμή;
Ένα 25%. H Jet2 είχε προγραμματίσει να φέρει 154.000 κόσμου, θα χάσουμε αυτό το 25% του δικού μας προγράμματος. Εδώ πάλι θέλω να πω ότι αυτή τη στιγμή πρέπει να δούμε το αύριο. Στη high season κάνουμε επανέναρξη σαν να έχουμε Απρίλιο. Και δεν είναι Απρίλιος που μπορεί να γίνουν και δύο-τρία λαθάκια, κι έχουμε χρόνο να επανορθώσουμε. Η επανέναρξη πρέπει να γίνει σοβαρά γιατί είναι Αύγουστος, είναι ο μήνας που φέρει τα μεγαλύτερα έσοδα για όλους είτε ξενοδοχείο, είτε σούπερ μάρκετ και βλέπουμε ότι ίσως χρειαστεί να ρίξουμε και τις τιμές. Ένα αεροπλάνο για να έρθει στοιχίζει 80.000 ευρώ.


Αν έρθει αντί για 189 άτομα ή 235, με 50 την επόμενη φορά θα το ξανασκεφτεί. Κι αυτός είναι ο φόβος μου. Πρέπει κάποιο κίνητρο να δοθεί, και είμαι αισιόδοξος ότι θα εξελιχθεί καλά η σεζόν. Ο ΦΠΑ είναι πολύ ψηλά. Είναι 24% στην εστίαση, είναι 13% στον τουρισμό, αλλά αν παρέχεις all inclusive είναι και τα δύο. Πρέπει να μπουν τώρα μπροστά άνθρωποι που ξέρουν από τουρισμό. Και ομοψυχία!

Τι περιμένατε για φέτος; Πώς περιμένατε ότι θα τα πηγαίναμε;
Εμείς μέχρι 22 Ιουλίου είχαμε αύξηση 29% σε σχέση με το 2022 που είχαμε μία μεγάλη αύξηση από το 2019. Μπορούμε να το ανατρέψουμε. Το Νο2 του δικού μας τουρ οπερέιτορ έζησε 17 χρόνια στη Ρόδο. Την αγαπάει και το έδειξε και τις τελευταίες μέρες που ήταν εδώ. Πρέπει να μπουν τώρα μπροστά άνθρωποι που ξέρουν από τουρισμό. Ομοψυχία. Δεν έχω αμφιβολία, θα κερδίσουμε. Αυτό που θα χάσουμε να το κερδίσουμε τον Νοέμβριο!

 

Διαβάστε ακόμη

Ελευθερία Βασιλειάδη - Άθενα: "Τα προβλήματα των μηχανικών βρίσκονται πέρα και πάνω από τα κόμματα"

Ιάκωβος Γρύλλης: Το ΤΕΕ Δωδεκανήσου χρειάζεται ένα νέο ξεκίνημα

Χατζής (πρόεδρος ΠΟΞ): Ποιότητα δεν σημαίνει μόνο τετράστερα ή πεντάστερα ξενοδοχεία

Δήμαρχος Μεγίστης: «Έχουμε ανάγκη για έναν τουλάχιστον γιατρό γενικής ιατρικής»

Βάιος Καλοπήτας: «Εμείς παλεύουμε για το νησί μας κι εκείνοι παλεύουν για τις καρέκλες τους»

Ο 89χρονος Ροδίτης που έχει 6 παιδιά, 66 εγγόνια και δισέγγονα

Γιάννης Παππάς: «Οι Eυρωεκλογές δεν είναι επίδειξη επαναστατικής γυμναστικής»

Νίκος Παντελής: Ο κωμικός από τη Ρόδο, είναι το πιο «φρέσκο» πρόσωπο της ελληνικής stand-up σκηνής