Συνέντευξη με τον bartender του βραβευμεύνου εστιατορίου «Χύτρα», Παναγιώτη Αγγέλου

Συνέντευξη με τον bartender του βραβευμεύνου εστιατορίου «Χύτρα», Παναγιώτη Αγγέλου

Συνέντευξη με τον bartender του βραβευμεύνου εστιατορίου «Χύτρα», Παναγιώτη Αγγέλου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 848 ΦΟΡΕΣ

Ο Παναγιώτης Αγγέλου είναι bartender στο βραβευμένο εστιατόριο «Χύτρα», και είναι ανήσυχος ακόμα κι όταν βγαίνει για να διασκεδάσει…

Πώς έγινες ξεκίνησε η σταδιοδρομία σου ως bartender;

Όπως και οι περισσότεροι, πιστεύω, κι εγώ ξεκίνησα για το χαρτζιλίκι. Ήθελα να δοκιμάσω τη δουλειά πίσω από το μπαρ. Αυτή έτυχε να είναι και η πρώτη μου δουλειά, ως βοηθός. Πολύ γρήγορα συνειδητοποίησα ότι μου αρέσει, οπότε το συνέχισα πιο σοβαρά. Σπούδασα στο ΤΕΙ Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων στο Ηράκλειο και στην πορεία απέκτησα πιστοποιήσεις barista και bartender. Πάντα επεδίωκα να παρακολουθώ διάφορα σεμινάρια, αλλά η πραγματική εμπειρία έρχεται μόνο μέσα από το χώρο εργασίας. Δούλεψα σε πολλά μαγαζιά και συνεργάστηκε με πολλούς αναγνωρισμένους συναδέλφους σε Κρήτη, Ρόδο, Αθήνα και Παρίσι.

Πώς άλλαξε η συμπεριφορά σου ως πελάτης, μετά την ενασχόλησή σου με το χώρο.

Ειδικά τον πρώτο καιρό, οποιοσδήποτε στη θέση μου κουβαλάει το αντικείμενό του όπου κι αν πάει. Βγαίνεις έξω για να πιεις ένα ποτό και τελικά ασχολείσαι με το πώς είναι στημένο το μαγαζί… Με τον καιρό συνειδητοποιείς και αποδέχεσαι ότι για κάθε λεπτομέρεια στη λειτουργία μιας επιχείρησης υπάρχει συγκεκριμένος λόγος που αφορά στην ταυτότητά της, αλλά και πάλι συνεχίζεις να παρατηρείς τα πάντα, το παραμικρό! Δυστυχώς, δεν μπορείς να κάτσεις και να απολαύσεις το ποτό σου… Το μάτι σου «παίζει» συνέχεια και «ζυγίζει» τα πάντα. Πέρα από αυτό, οι συγκεκριμένες σπουδές θεωρώ σε βελτιώνουν γενικότερα, βελτιώνουν τις προτιμήσεις σου, αλλά και τις προσδοκίες σου για ένα προϊόν.

Έστω ότι κάποιος παρασκεύαζε και εμφιάλωνε τα cocktail που φτιάχνεις εσύ πίσω από το μπάρ, και το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να γεμίζεις ποτήρια. Πώς θα επηρέαζε κάτι τέτοιο τη δουλειά σου συνολικά;

Έτσι η δουλειά θα έχανε τη μαγεία και την ουσία της. Θα ήταν ουσιαστικά μια υποβάθμιση του προϊόντος, δεδομένου ότι το προϊόν δεν είναι το ποτό από μόνο του, αλλά η διασκέδαση. Δηλαδή, το περιβάλλον, η μουσική, η εξυπηρέτηση, καθώς και όλη η διαδικασία παρασκευής ενός cocktail με τα οπτικοακουστικά ερεθίσματα που αυτή συνεπάγεται. Οι κινήσεις του bartender τραβάνε το βλέμμα του πελάτη και δείχνουν την ακρίβεια, την προσοχή στην λεπτομέρεια, τον επαγγελματισμό, και κυρίως καλλιεργούν την εμπιστοσύνη ανάμεσα στο πελάτη και την επιχείρηση!

Κατά τη γνώμη σου, πώς επηρεάζεται η ποιότητα της υπηρεσίας που παρέχεις ανάλογα με την κίνηση της επιχείρησης;

Κατ’ αρχάς, η επιχείρηση έχει ευθύνη απέναντι στον πελάτη της, και πρέπει ικανοποιεί τις προσδοκίες που η ίδια του δημιουργεί όσον αφορά στην ποιότητα της διασκέδασής του. Σε τελική ανάλυση, δεν μπορείς να ξέρεις γιατί ήρθε στο μπαρ σου να πιει ένα ποτό… Μπορεί να ήρθε με καλή διάθεση, μπορεί όμως απλά να θέλει να ηρεμήσει και να «ξεχαστεί». Η δουλειά του bartender είναι να βοηθήσει τον πελάτη να περάσει καλά και να καταναλώσει.

Πρέπει να προσπαθούμε να προσφέρουμε αυτό που χρειάζεται ο πελάτης, και όχι απαραίτητα να προσφέρουμε αυτό που θέλουμε εμείς. Μπορούμε να κάνουμε προτάσεις, χωρίς πίεση, ώστε να τον καθοδηγήσουμε σε μια ξεχωριστή εμπειρία που θα δημιουργήσει οικειότητα με τον χώρο και το προϊόν εν γένει, η οποία θα τον κάνει να επιστρέψει. Αυτή η υπηρεσία προϋποθέτει την κατάλληλη στελέχωση της επιχείρησης, τόσο όσον αφορά στην κατάρτιση του προσωπικού, όσο και στον αριθμό του. Πρέπει να υπάρχουν αρκετά άτομα ώστε να μην τρέχουν πανικόβλητα και να μην προλαβαίνουν. Δεν είναι ωραίο, ούτε σωστό, να παίρνω την παραγγελία σου και μετά να εξαφανίζομαι!

Πρέπει να υπάρχει μια αριθμητική αναλογία του προσωπικού με τους πελάτες. Άλλωστε, όση περισσότερη δυνατότητα υπάρχει για επικοινωνία με τον πελάτη, τόσο το καλύτερο για την επιχείρηση, καθώς έχουμε την ευκαιρία να προωθήσουμε τις προτάσεις μας και να διευρύνουμε τις προτιμήσεις τους.

Τι ελπίζεις να επιτύχεις με την συνεργασία σου με την RFN;

Η RFN δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε το ευρύ κοινό, είτε πρόκειται για επαγγελματίες του κλάδου είτε όχι, να εκτεθεί σε περισσότερες γνώσεις, περισσότερες εμπειρίες αλλά και διαφορετικές απόψεις. Το ίντερνετ παρέχει πράγματι πολλές δυνατότητες, αλλά έχει σημασία οι πηγές κάθε πληροφορίας να είναι σωστές, διότι υπάρχουν και αρκετές που παραπλανούν. Θέλω γενικά να συμμετέχω σε αυτή την προσπάθεια που πιστεύω ότι μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη και για τους επαγγελματίες τις γαστρονομίας που θα εμπλουτίσουν τα ερεθίσματά τους.

Προς αυτή ακριβώς την κατεύθυνση δραστηριοποιούμαι και ως σύμβουλος σε επιχειρήσεις για την δημιουργία τους, την καλύτερη λειτουργία τους και την εκπαίδευση προσωπικού, και περιοδικά διοργανώνω σεμινάρια με διακεκριμένους επαγγελματίες του χώρου που μεταφέρουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία τους για ό,τι συμβαίνει πίσω από τη μπάρα.

Συνέντευξη στον Μιχάλη Παπαμιχαήλ

Πηγή: rodosfoodnews.gr

Διαβάστε ακόμη

Στα 100 καλύτερα ιταλικά εστιατόρια της Ελλάδας η δική τους Tsaperdona!

Το λεοντόψαρο ως γαστρονομική έκπληξη παρουσίασε η ΑΝ.ΔΩ. σε δεκάδες συμπολίτες μας

Τιμητικό βραβείο για το μελεκούνι στον Πολιτιστικό Σύλλογο Κοσκινιατών

Με τέσσερα βραβεία στις αποσκευές τους, επιστρέφουν οι παραγωγοί μελιού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, από το 14ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού

Με ένα τοπικό πιάτο από παραδοσιακό πανηγύρι της Μυκόνου εκπροσωπήθηκε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στο European Young Chef Award 2023

Συμμετοχή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στο 14ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού και Προϊόντων Μέλισσας στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στον Πειραιά

Στη Γαλλία η αποστολή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για τον διαγωνισμό "European Young Chef Award 2023"

Έξω πάμε καλά; 4 διεθνείς οινογνώστες μιλούν για τη θέση του ελληνικού κρασιού στις αγορές