Ένας συλλέκτης ιστορικών αυτοκινήτων στη Ρόδο

Ένας συλλέκτης ιστορικών αυτοκινήτων στη Ρόδο

Ένας συλλέκτης ιστορικών αυτοκινήτων στη Ρόδο

Μιχάλης Μαστής

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 4722 ΦΟΡΕΣ

Διατηρεί σε άριστη κατάσταση τρία μοντέλα μισού αιώνα

Ένα υπέροχο χόμπι. Για ανθρώπους που λάτρεψαν την ιστορία των αγωνιστικών και όχι μόνο αυτοκινήτων. Για εκείνους που αισθάνονται ότι το κάθε εκατοστό του κινητήρα και του αμαξώματος, δεν είναι άψυχες λαμαρίνες και μέταλλα.

Τα αυτοκίνητα αυτά, «διηγούνται» με τον τρόπο του, σε εκείνον που θα κρατήσει στα χέρια του το τιμόνι τους, σε εκείνον που θα καθίσει στο δερμάτινο σαλόνι του και πολύ περισσότερο σε εκείνον που θα το οδηγήσει στους δρόμους, ιστορίες που έχουν να κάνουν με την τεχνολογία, με την εξέλιξη, με την επιμονή των ανθρώπων να τελειοποιήσουν τις μηχανές και τα μέσα μεταφοράς.

Ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος, είναι ένας από τους τυχερούς. Από εκείνους που μπόρεσε να ασχοληθεί με το μεράκι που λάτρεψε. Άνθρωπος της λεπτομέρειας και με πολλές εξειδικευμένες γνώσεις του αντικειμένου που έχει χρόνο και διάθεση να ασχοληθεί με αυτό. Τον συναντήσαμε στο σπίτι του και μας «ξενάγησε» στα τρία υπέροχα ιστορικά αυτοκίνητα που διαθέτει:

• Το Auto Union μοντέλο που προηγήθηκε του 1961 που προηγήθηκε της Audi. Δίχρονο τρικύλινδρο 1000 κ.ε Χρησιμοποιήθηκε από την D.K.V για αγώνες σιρκουί αυτοκίνητων, μεταξύ των οποίων και της Ρόδου. Πιο συγκεκριμένα, έχει λάβει μέρος στο σιρκουί της Ρόδου στη δεκαετία του ’60 Το οδήγησε εκείνη την εποχή ο Πεσμαζόγλου, γνωστός στους αγώνες αυτοκίνητων. Κυκλοφορούσε κανονικά με πινακίδες μέχρι το 2016 (στην Ελλάδα).

• Το δεύτερο αυτοκίνητο της συλλογής του συμπολίτη μας κ. Γρηγόρη Παπαδόπουλου, είναι κλασικό Αγγλικό αυτοκίνητο. Της ΜG το οποίο είναι 1600 κυβικών, του 1958. Ήταν σπορ αυτοκίνητο εκείνης της εποχής. Ένα από τα γνωστά σπορ της εποχής. Αγοράστηκε από τη Σουηδία. Κυκλοφορούσε μέχρι το 2014 κανονικά στη Σουηδία.

• Το τρίτο αυτοκίνητο της συλλογής του κ. Παπαδόπουλου, είναι ένα σημαντικά ιστορικό αυτοκίνητο για τη Ρόδο. Πρόκειται για το κλασικό Αγγλικό της Hillman μοντέλο του 1965. Είναι 1600 κυβικών και ανήκε σε έναν συμπατριώτη μας Ροδίτη, ο οποίος απεβίωσε. Πωλήθηκε από τους κληρονόμους του σε Κρητικό συλλέκτη ιστορικών αυτοκινήτων, πριν από πάρα πολλά χρόνια.

Αγοράστηκε από τον κ. Γρηγόρη Ππαδόπουλο, αμέσως μόλις έμαθε την ιστορία του και μεταφέρθηκε από την Κρήτη στη Ρόδο.Έχει διανύσει 70.000 χιλιόμετρα στην ιστορία του και όταν παραδόθηκε είχε Ροδίτικες πινακίδες. Από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του, έμαθε ότι ο Ροδίτης που ήταν κάτοχός του, το φρόντιζε και το διατηρούσε αστραφτερό και καινούριο για πολλά χρόνια.

Για να διατηρήσεις ιστορικό αυτοκίνητο χρειάζεται να το λατρέψεις
Όπως δήλωσε ο ίδιος μιλώντας στη «ΡΟΔΙΑΚΗ» τα βασικά στοιχεία για να διατηρήσει κανείς ιστορικά αυτοκίνητα, (αφού το αποκτήσει) είναι να διαθέτει τα εξής τρία στοιχεία:

Χώρο – για την φύλαξη και προστασία τους από τις καιρικές συνθήκες.
Χρόνο – τον οποίο θα αφιερώνει για την επισκευή και συντήρησή τους και
Μεγάλη Αγάπη – για να μπορέσει να απολαύσει αυτή του την επιλογή.

«Οι άνθρωποι που ασχολούνται με το χόμπι, είναι διασώστες κάποιας ιστορίας – κατά κάποιο τρόπο – είπε ο κ. Γρηγόρης Παπαδόπουλος. Καταφέρνουν να συντηρήσουν και να κρατήσουν στο πέρασμα του χρόνου, ιστορικά αυτοκίνητα τα οποία είτε λίγο είτε πολύ έχουν γράψει ιστορία. Στο χρόνο και στον χώρο τους και διατηρούν κάποιες αναμνήσεις από τους ανθρώπους του τα φρόντιζαν.»

Όλα τα αυτοκίνητα που διαθέτει ο κος Παπαδόπουλος κινούνται κανονικά στον δρόμο του νησιού μας σε τακτά χρονικά διαστήματα.


Το κόστος συντήρησης
Όσο υπέροχο μοιάζει το γεγονός να κοιτάζει και να θαυμάζει κανείς τα αστραφτερά αυτά αυτοκίνητα, τόσο πιο δύσκολο είναι να συντηρηθούν.

Για να κυκλοφορήσουν τα οχήματα αυτά στο δρόμο, χρειάζεται πολλή προσοχή καθώς αν υπάρξει οποιαδήποτε βλάβη ή ζημιά, τότε τα ανταλλακτικά είναι δυσεύρετα και πανάκριβα. Γι’ αυτό και έχει δημιουργηθεί στη Ρόδο ένας «Σύλλογος» - παρέα φίλων κυρίως - που διαθέτουν τέτοια αυτοκίνητα, όπως σημείωσε ο κος Παπαδόπουλος, οι οποίοι ανταλλάζουν πληροφορίες και γνώσεις και ιδέες και την καλύτερη συντήρηση ή επισκευή των οχημάτων αυτών.

Όλα τα αυτοκίνητα έχουν ιστορικές πινακίδες. Ανήκουν σε συλλόγους Πανελλήνιους όπως η ΕΛΠΑ και λαμβάνουν μέρος μόνο σε εκθέσεις ιστορικών αυτοκινήτων και σιρκουί κλασικών ιστορικών αυτοκινήτων.
Τα κλασικά αυτοκίνητα, ταξινομούνται σε διάφορες κατηγορίες και βαθμίδες και ξεκινούν από την προπολεμική εποχή φθάνοντας έως και το 1983.

Ο κ. Γρηγόρης Παπαδόπουλος, ένας  από τους συλλέκτες κλασικών – ιστορικών  αυτοκινήτων στη Ρόδο.Ο κ. Γρηγόρης Παπαδόπουλος, ένας από τους συλλέκτες κλασικών – ιστορικών αυτοκινήτων στη Ρόδο

Διαβάστε ακόμη

Η Παλιά και η Νέα Αγορά της Ρόδου (Γ' Μέρος)

Η Παλιά και η Νέα Αγορά της Ρόδου (β' μέρος)

Η Παλιά και η Νέα Αγορά της Ρόδου

Η Ρόδος, ο Γρίβας και ο απελευθερωτικός αγώνας της Κύπρου

Δωδεκάνησα: Η Ενσωμάτωση, η ημερομηνία που δεν άλλαξε και μια προσωπική μαρτυρία

Η ιστορία της Αρχαγγελίτισσας Παρασκευής Γιακουμάκη: Στη Στράτα του Προφήτη Ηλία

Σελίδες Ιστορίας: Ο δρόμος των Παθών με τα γλυπτά, ο Σταυρός του Φιλερήμου και η κατάληψη της Μονής στις 20 Σεπτεμβρίου 1947

Τήλος: Οι πρώτοι γάμοι ομοφύλων το 2008, όπως τους έζησαν 3 από τους πρωταγωνιστές τους