Κοντά σε συμφωνία βρίσκονται οδηγοί και τουριστικοί πράκτορες

Κοντά σε συμφωνία βρίσκονται οδηγοί και τουριστικοί πράκτορες

Κοντά σε συμφωνία βρίσκονται οδηγοί και τουριστικοί πράκτορες

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 694 ΦΟΡΕΣ

Οι συζητήσεις συνεχίζονταν μέχρι αργά για την τοπική σύμβαση

Πολύ κοντά στην υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) φαίνεται ότι βρίσκονταν οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων με τους τουριστικούς πράκτορες, κατά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου, παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας, Ανδρέα Νεφελούδη, και η οποία συνεχιζόταν μέχρι αργά το απόγευμα.

Λίγο πριν τις 11:00 το πρωί, κατέφθασαν στο Δημαρχείο οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων, οι οποίοι παρέμειναν απ’ έξω κρατώντας πανό, ενώ την ίδια ώρα, ο κ. Νεφελούδης βρισκόταν στο γραφείο του Δημάρχου κ. Φώτη Χατζηδιάκου.

Γύρω στις 11:00 το πρωί ξεκίνησε η συνάντηση στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου, στην οποία, εκτός από τους παραπάνω, μετείχαν από πλευράς του Σωματείου Οδηγών τουριστικών λεωφορείων «ο Κολοσσός» μέλη της Διοίκησης, με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Στέλιο Καπάνταη, οι νομικοί τους εκπρόσωποι κ.κ. Ηλίας Ζωγραφίδης και Σάββας Λυριστής, ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου κ. Σάββας Χατζησάββας, ο Πρόεδρος των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων Δωδεκανήσου κ. Σωτήρης Δρακιού, ο Πρόεδρος της πανελλήνιας Ομοσπονδίας τους (ΟΣΜΕ) κ. Θέμης Αμπλάς, ο Πρόεδρος των ξεναγών κ. Αλέξανδρος Κολιάδης καθώς και άλλοι εκπρόσωποι αντίστοιχων Σωματείων από τα Δωδεκάνησα και άλλα μέρη της χώρας.
Από την άλλη πλευρά, συμμετείχαν ο Πρόεδρος της Ένωσης τουριστικών πρακτόρων κ. Κατσίβας, οι εκπρόσωποι της Εταιρείας «Ελληνικά Λεωφορεία Α.Ε.» κ. κ. Κωνσταντίνος Παπαδάκης και Αριστείδης Μαρίνης καθώς και άλλοι.

Όσον αφορά στους «διαμεσολαβητές», εκτός από τον κ. Νεφελούδη και τον Δήμαρχο, παρόντες ήταν ακόμη ο βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Δημήτρης Γάκης καθώς και ο προϊστάμενος της Επιθεώρησης Εργασίας κ. Στάθης.

Ανοίγοντας τη συζήτηση ο Δήμαρχος, αφού ευχαρίστησε όλους για την παρουσία τους, αναφέρθηκε και στη πρώτη απόπειρα για την υπογραφή ΣΣΕ που έγινε στο Δημαρχείο, με πρωτοβουλία του, και τόνισε ότι η ευχή όλων είναι η εργασιακή ειρήνη, χωρίς να καταστρατηγούνται δικαιώματα εργαζομένων ή να υπάρχουν υπερβολές, αντίστροφα.


Τόσο ο Δήμαρχος, όσο και ο κ. Νεφελούδης, ξεκαθάρισαν από την αρχή ότι οι φορείς που εκπροσωπούν δεν έχουν λόγο στους όρους της σύμβασης, και για τον λόγο αυτό, πλην των εκπροσώπων των δύο άμεσα εμπλεκόμενων πλευρών, στην αίθουσα δεν βρισκόταν κανείς άλλος όταν συζητούσαν αυτοί μέχρι αργά χθες το απόγευμα.

Για αρκετή ώρα, όμως, έγινε συζήτηση παρουσία όλων, η οποία είχε να κάνει με το πώς φθάσαμε μέχρι εδώ. «Πρέπει σήμερα να καταλήξουμε σε κάποια πράγματα», διεμήνυσε από την αρχή ο Γενικός, ξεκαθαρίζοντας ότι ο ρόλος τους περιορίζεται μόνο στον έλεγχο της νομιμότητας της ΣΣΕ που θα υπογραφεί, κάτι που, όπως είπε, δεν είναι προς διαπραγμάτευση.

Ο κ. Ζωγραφίδης, περιέγραψε ως μία πολύ κουραστική, συλλογική, αγωνιστική, συνεργασία την περίοδο που προηγήθηκε και τόνισε ότι το αίτημα των οδηγών είναι νόμιμο, δίκαιο και το γεγονός ότι μέχρι τώρα δεν είχε υπογραφεί ΣΣΕ είναι θέμα της εργοδοσίας.

Πάντως, ο δικηγόρος του Σωματείου ζήτησε να απαντηθεί εάν ο κ. Κατσίβας έχει τη νομιμοποίηση να υπογράψει αφού σε συνάντηση στο Εργατικό Κέντρο Ρόδου τους είπε ότι δεν την είχε επειδή είχαν παραιτηθεί επτά μέλη του Δ.Σ. της Ένωσης αλλά στη δίκη για την αγωγή αυτή άσκησε πρόσθετη παρέμβαση. Για ακόμα μία φορά, οι οδηγοί πρόταξαν την κατοχύρωση του ωραρίου τους και τη διασφάλιση του δικαιώματος της ασφάλειας των ιδίων καθώς και όλων.

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Μαρίνης είπε, μεταξύ άλλων, ότι δεν τα βρήκαν στα οικονομικά και γι’ αυτό δεν υπεγράφη η ΣΣΕ και δήλωσε ότι η Εταιρεία είναι διατεθειμένη να υπογράψει. Αναφέρθηκε και στον αντίκτυπο που είχε το θέμα, το οποίο πήρε μεγάλες διαστάσεις, στους τελικούς πελάτες τους, λέγοντας ότι θορυβήθηκαν και από διάφορες χώρες ζητούν να τηρείται το οκτάωρο. Είπε ακόμη: «Απαιτούμε ΣΣΕ, θέλουμε νομιμότητα».

Ο κ. Κατσίβας είπε ότι δεν μπορούσε να υπογράψει το τελικό σχέδιο γιατί είχε τροποποιηθεί, ότι δεν είναι μόνος του και ότι εξουσιοδοτείται από την Ένωση να υπογράψει μόνο για το οκτάωρο και ό,τι είναι στο πλαίσιο της νομιμότητας. Στην τοποθέτησή του ο κ. Δρακιού είπε, πάντως, ότι το σχέδιο της σύμβασης μία ημέρα πριν από την καταληκτική ημερομηνία ήταν το ίδιο. Είπε ότι θα υπέγραφε αμέσως εάν η ΣΣΕ δέσμευε το 100% των οδηγών.

Σε γενικές γραμμές, η χθεσινή συζήτηση εξελίχθηκε σε ήρεμο κλίμα, ωστόσο προς το τέλος κάπου ανέβηκαν οι τόνοι, ειδικά όταν αυτή έφθασε στο ωράριο ενώ από πλευράς των εργοδοτών διατυπώθηκε ένσταση που είχε να κάνει με το ποιους θα αφορά η ΣΣΕ. Ειδικότερα, από τα «Ελληνικά Λεωφορεία Α.Ε.» ρώτησαν εάν υπογράψουν τη σύμβαση, που θα αυξήσει το κόστος μισθοδοσίας, άλλοι θα συνεχίσουν να δουλεύουν όπως και πριν, και ζήτησαν να σέβονται όλοι τους κανόνες. Όσο για το ωράριο είπαν ότι τους καλύπτουν δύο βάρδιες στο λεωφορείο, δηλαδή οκτάωρο συν μία ώρα ανάπαυση.

Παρεμβαίνοντας ο κ. Νεφελούδης, είπε ότι συζητούν για να υπογραφεί τοπική-κλαδική σύμβαση και τα μέλη δεσμεύονται ενώ πρέπει να τους καλύπτει όλους ώστε να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός.

Για αδιαφορία του κ. Κατσίβα έκανε λόγο ο κ. Καπάνταης ενώ παίρνοντας τον λόγο ο κ. Αμπλάς ξεκαθάρισε ότι η Ομοσπονδία έχει προβεί σε καταγγελία προς όλους τους αρμόδιους φορείς για τις συνθήκες εργασίας των οδηγών τουριστικών λεωφορείων στο νησί, τόνισε επίσης ότι δεν δέχονται σε καμία περίπτωση 18 και 20 ώρες απασχόληση όπως και το γεγονός ότι κάνουν και διάφορες άλλες δουλειές. Μάλιστα, κατέληξε λέγοντας ότι αν δεν καταλήξουν σε συμφωνία η Ομοσπονδία θα ζητήσει τη συνέχιση της απεργίας επ’ αόριστον.

«Δεν είναι κανένας εδώ υπέρ της κατάργησης του οκταώρου», τόνισε ο κ. Χατζησάββας λέγοντας ότι είναι παραπλανητικό αυτό που ακούγεται από πλευράς της εργοδοσίας.
Ακολούθησε η συζήτηση μόνο μεταξύ των εκπροσώπων των δύο πλευρών για αρκετές ώρες μέχρι το απόγευμα.


Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της σύσκεψης, ο κ. Νεφελούδης εξέφρασε την ελπίδα ότι μπορεί να έχουμε γρήγορα αποτελέσματα και να είναι και καλά. Και είπε: «Νομίζω ότι είναι αυτονόητη η διαδικασία υπογραφής της Συλλογικής Σύμβασης, είτε με τη μορφή κλαδικής είτε και με τη μορφή της επιχειρησιακής διότι σ’ αυτό καταλήξαμε.

Η αλήθεια είναι ότι έχουμε ένα πολιτικό αποτέλεσμα: Όλα τα μέρη συμφώνησαν ότι θα πάνε σε υπογραφή ΣΣΕ τώρα. Μία επιχειρησιακή με επιχειρήσεις που δεν υπάγονται στο εργοδοτικό Σωματείο και μία κλαδική από το Σωματείο το εργοδοτικό και τους οδηγούς. Το ότι υπάρχει αυτή η συμφωνία είναι και η αφετηρία για να τελειώσουν και οι λεπτομέρειες».

Ο Δήμαρχος, δήλωσε ότι ήταν υποχρέωση του Δήμου να παρέμβει σε κάτι που αφορά τον τόπο, την τοπική κοινωνία, που διασαλεύει την τάξη, που έχει να κάνει με θέματα οδικής ασφάλειας, με την εξυπηρέτηση των επισκεπτών και μάλιστα μεσούντος του καλοκαιρού.

Ο κ. Γάκης έκανε λόγο για μία «πρωτόγνωρη διαδικασία, μία διαδικασία δημοκρατίας». Και δήλωσε ακόμη: «…Είναι μία διαδικασία ενίσχυσης της δημοκρατίας και υπεράσπισης και των εθνικών μας θεμάτων γιατί η Ρόδος με την εικόνα που παρουσιάζει, εδικά στις μεταφορές, στα λεωφορεία, είναι πάρα πολύ κρίσιμη και αυτή πρέπει να την προστατεύσουμε…». Τέλος, ο κ. Παπαδάκης, καταρχήν, θέλησε να ξεκαθαρίσει ότι η Εταιρία διαθέτει 45 από τα 300 λεωφορεία που κινούνται στη Ρόδο, με 60 οδηγούς, ενώ νοικιάζει οχήματα και από την τοπική αγορά, ανάλογα με τις ανάγκες. Σημείωσε, ακόμη, ότι όλο το προσωπικό, μηδενός εξαιρουμένου (συντήρησης, φύλακες κτλ.), είναι όλοι ροδίτες και η πρόθεσή τους είναι να το επεκτείνουν. Ως εκ τούτου, σημείωσε ότι θα ήταν αδύνατο να εκτελούν το 60% του μεταφορικού έργου.

Επίσης, η Εταιρία δεν μετέχει στην Ένωση αφού, όπως είπε, δεν τους ζητήθηκε και ποτέ, ωστόσο ανήκουν στη Γενική Ομοσπονδία τουριστικών πρακτόρων. Δήλωσε, ακόμη, ότι, ως Εταιρία, σαφέστατα επιδιώκουν να υπογράψουν μία επιχειρησιακή σύμβαση, την οποία, όμως, ζητούν από τα μέλη του Σωματείου να εγγυηθεί ότι θα εφαρμοστεί για όλο το νησί «και όχι τα Ελληνικά Λεωφορεία, πληρώνοντας το τίμημα ότι οι επιχειρηματίες είναι εκτός νήσου Ρόδου θα μπουν μπροστά και ουσιαστικά να αποτελέσουν δεκανίκι για όλο τον ανταγωνισμό.

Θέλουμε να υπογραφεί μία επιχειρησιακή σύμβαση, όμως στα πλαίσια της νομιμότητας, και όσο αυτό μας επιτρέπεται», είπε και κατέληξε λέγοντας: «Ήρθαμε για να τελειώσουμε. Αυτό θέλαμε από την πρώτη στιγμή αλλά να εφαρμοστεί από όλους και για όλους», κατέληξε.

Διαβάστε ακόμη

Επτά πλωτά ραντάρ «κλειδώνουν» το Αιγαίο

Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις Ευρωεκλογές με Κ. Αρβανίτη, Ζ. Τσιριγώτη, Κ. Γιαννακά

Συνέδριο με θέμα «Ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος στην περιφέρεια»

Γ. Χατζημάρκος: «Αυτοί οι «ευαίσθητοι» δεν είναι φίλοι του περιβάλλοντος. Φίλοι του... μαζούτ είναι.»

Λήγει η προθεσμία για τις εγκαταστάσεις αδέσποτων ζώων

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η άσκηση «Δια Πυρός 2024» στη Ρόδο

Ριζικές παρεμβάσεις για το κέντρο υπόσχεται ο δήμαρχος

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη