Νέος διαγωνισμός για την καθαριότητα του νησιού

Νέος διαγωνισμός για την καθαριότητα του νησιού

Νέος διαγωνισμός για την καθαριότητα του νησιού

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 494 ΦΟΡΕΣ

Το θέμα θα συζητηθεί στην προσεχή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου

Με γνώμονα την κατάσταση που αντιμετωπίσαμε το καλοκαίρι που μόλις τελείωσε το οποίο, κατά παραδοχή της, ήταν πολύ δύσκολο για τη Δημοτική Αρχή, και στόχο τα ποιοτικότερα χαρακτηριστικά στην αποκομιδή και τη σάρωση, έρχεται στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου που έχει προγραμματιστεί για την ερχόμενη Τρίτη 11 Οκτωβρίου, η νέα πρόταση που συντάχθηκε για τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση μέρους του έργου της καθαριότητας σε ιδιώτη, ώστε να δοθεί η καταρχήν πολιτική έγκριση.

Συγκεκριμένα, την ερχόμενη Τρίτη, η Δημοτική Αρχή και συγκεκριμένα η Διεύθυνση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, δια του αρμόδιου Αντιδημάρχου κ. Μιχάλη Παλαιολόγου, φέρνει για έγκριση εισήγηση με την οποία θα ζητάει την έγκριση «προκειμένου ο Δήμος Ρόδου να προχωρήσει στη σύναψη δημόσιας σύμβασης για παροχή υπηρεσιών καθαριότητας και συγκεκριμένα για «Αποκομιδή-μεταφορά και διαχείριση ΑΣΑ, σάρωση (μηχανική και χειρονακτική), χορτοκοπή-κλαδοκοπή (μηχανική και χειρονακτική) καθώς και αποκομιδή και διαχείριση δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας του Δήμου Ρόδου», μετά από διενέργεια διεθνούς ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού.

Όπως είναι γνωστό, μετά την «αστοχία» με τον πρώτο διαγωνισμό για την ανάθεση μέρους του έργου της καθαριότητας σε ιδιώτη, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα ένα δύσκολο καλοκαίρι στον τομέα αυτό, η Δημοτική Αρχή είχε εκφράσει την πρόθεσή της να ξεκινήσει τις διαδικασίες ώστε, το συντομότερο δυνατό, να βγει «στον αέρα» νέος διαγωνισμός, με κύριο στόχο η έναρξη της επόμενης σεζόν να βρει το νησί ενισχυμένο και χωρίς προβλήματα στον “ευαίσθητο” αυτό τομέα.

Η καθυστέρηση που υπήρξε ήταν επειδή 8 Αυγούστου ψηφίστηκε νέος νόμος που αφορά στους δημόσιους διαγωνισμούς και τις δημόσιες συμβάσεις. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να υπάρξει προέγκριση ή εξουσιοδότηση του δ.σ. προς την Οικονομική επιτροπή για να καταρτίσει τους όρους του διαγωνισμού.

Το σημείο που έχει να κάνει με το νέο νόμο, τον 4412 του 2016-αν και δεν καταργείται ο 3979 του 2011-είναι ότι μπορούν, σ’ αυτή τη φάση, να τεκμηριώσουν στο δ.σ. ότι ο Δήμος αδυνατεί με δικά του μέσα να εκτελέσει το έργο της αποκομιδής, της σάρωσης κτλ. και ζητάει τη συνδρομή από ιδιώτη για να εκτελέσει ένα μέρος αυτής της εργασίας, σε συγκεκριμένους χώρους, ώστε να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα.

Δηλαδή, η πρόταση αυτή που έρχεται για έγκριση στο δ.σ., στην ουσία είναι μία μελέτη που αποδεικνύει ότι ο Δήμος αδυνατεί με ίδια μέσα να ανταπεξέλθει στις ανάγκες του νησιού στον τομέα αυτό και, για τον λόγο αυτό, δίνει ένα μέρος της συνολικής δουλειάς σε ιδιώτη, ώστε να μπορέσει ν’ ανταπεξέλθει.

Δηλαδή, αποδεικνύεται με μία μελέτη ότι ο Δήμος, αυτή τη στιγμή, αδυνατεί να ανταποκριθεί και σε μέσα αλλά και σε προσωπικό και με την πρόταση αυτή που εισηγούνται γίνεται οικονομία κλίμακος. Επίσης, ότι είναι προς το συμφέρον του Δήμου να προχωρήσει και να αναθέσει μέρος των εργασιών αυτών αφού θα έχει καλύτερο αποτέλεσμα και από οικονομικής πλευράς αλλά και πιο ποιοτικό.

Από τη Δημοτική Αρχή, ευελπιστούν ότι, μόλις εγκριθεί από το δ.σ. η πρόταση, μέσα στις επόμενες ημέρες θα βγουν από το Υπουργείο και οι προφόρμες (σ.σ. έγγραφα και διευκρινίσεις του νέου νόμου για τις προϋποθέσεις που θα έχει ο διαγωνισμός), τις οποίες ο Δήμος θα ακολουθήσει πιστά, ώστε να μπορέσουν φέρουν, στη συνέχεια, την πρόταση στην Οικονομική Επιτροπή η οποία και θα καταρτίσει τους όρους της διακήρυξης.

Δηλαδή, το δ.σ, την Τρίτη, θα πάρει την καταρχήν πολιτική απόφαση ώστε να βγει “στον αέρα” ο διαγωνισμός το συντομότερο δυνατό, με κύριο στόχο η αρχή της νέας σεζόν να βρει το νησί με ιδιώτες να εκτελούν μέρος του έργου της καθαριότητας.

Ο ετήσιος προϋπολογισμός του έργου είναι 4 εκατομμύρια 210 χιλιάδες ευρώ, για κάθε ένα από τα τρία έτη, 2017-2019, με παράταση ενός έτους, ανάλογα με το αν θα μείνει ευχαριστημένη η Δημοτική Αρχή από την εκτέλεση του έργου. Δηλαδή, συνολικά ο προϋπολογισμός είναι 12,630 εκατ. ευρώ για τρία χρόνια και αν πάρει παράταση για ένα έτος άλλα 4,210 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκείνο στο οποίο θα εστιάσει η Δημοτική Αρχή είναι ότι, το καλοκαίρι που πέρασε ήταν ένα “crash test” για τις δυνάμεις του Δήμου στην καθαριότητα και ότι παρά τη μεγάλη προσπάθεια του προσωπικού του, τις ίδιες δυνάμεις, και με την ενοικίαση των απορριμματοφόρων και με την πρόσληψη εποχικού προσωπικού, διαπίστωσαν ότι δεν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Άρα, για τους αρμοδίους του Δήμου, είναι μονόδρομος να απευθυνθούν σε επαγγελματίες.

Σημειώνεται, πάντως, ότι το θέμα με την προμήθεια οχημάτων με leasing θα προχωρήσει κανονικά.
Για τον λόγο αυτό, η πρόταση που έρχεται τώρα, αναφέρεται σε συγκεκριμένο έργο σε συγκεκριμένους χώρους τους οποίους θα αναθέσουν στον ανάδοχο, όπως, βέβαια, και συγκεκριμένα μέσα.

Ένα από τα καινούργια στοιχεία αυτού του νέου διαγωνισμού είναι ότι, έχοντας την εμπειρία του καλοκαιριού αλλά και έχοντας γίνει αποδέκτες σχετικών παραπόνων των πολιτών, οι αρμόδιοι της Δημοτικής Αρχής θα δώσουν έμφαση στη σάρωση, την οποία ενισχύουν πάρα πολύ.
Για παράδειγμα, εκεί που είχαν 15 άτομα για τη σάρωση σε όλη τη Ρόδο, η πρόταση είναι να πάρουν το καλοκαίρι 60 άτομα γι’ αυτό, ώστε να στείλουν και στις συνοικίες.

Ένα άλλο στοιχείο στην πρόταση, είναι ότι αφού διαπίστωσαν ότι με τα μεγαλύτερα απορριμματοφόρα που νοίκιασαν για τις ξενοδοχειακές ζώνες έγινε καλύτερα η εκτέλεση του έργου, προτείνουν να χρησιμοποιηθούν μεγαλύτερα οχήματα. Επίσης, στην πόλη, η αποκομιδή να γίνεται κάθε δώδεκα και όχι κάθε εικοσιτέσσερις χώρες. Δηλαδή, ο διαγωνισμός έχει αναβαθμισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Επίσης, συνεχίζουν με τα press containers στα ξενοδοχεία, με τη διαφορά ότι δεν προχωρούν στην κομποστοποίηση γιατί περιμένουν από μέρα σε μέρα ν’ ανοίξει πρόγραμμα μέσω του ΕΠΠΕΡΑΑ, και θα υποβάλουν μελέτη ούτως ώστε η δουλειά να γίνει σωστά.

Ένα νέο στοιχείο που έρχεται στη σύμβαση αυτή είναι ότι παραχωρούν και τη λειτουργία του ΚΔΑΥ στον ανάδοχο. Δηλαδή, ο Δήμος θα κάνει την αποκομιδή των ανακυκλώσιμων υλικών και θα κερδίσει, καταρχήν περιβαλλοντικά αφού θα γίνεται η διαλογή, το δεύτερο είναι ότι ο ιδιώτης θα δίνει στο Δήμο ένα ποσοστό από τα ανακυκλώσιμα υλικά που θα πουλάει συν ένα μέρος από τις επιδοτήσεις των ανακτώμενων υλικών, ούτως ώστε να έχει και ένα όφελος αλλά να γίνεται και εκτροπή των αποβλήτων αφού ένα καλό ποσοστό θα φύγει από το ΧΥΤΑ για ν’ απελευθερωθεί και θα έχει και ένα οικονομικό όφελος επιπλέον που έχει να κάνει με την παραχώρηση του εργοστασίου.

Το σύνολο των προσδοκώμενων εσόδων από τη λειτουργία του ΚΔΑΥ ανά έτος ανέρχεται στα 1.458.324 ευρώ ενώ το κόστος λειτουργίας του ανά έτος υπολογίζεται στα 718.940 ευρώ.
Συμπερασματικά, όσο αφορά στη νέα σύμβαση για την καθαριότητα, η πρόταση της Δημοτικής Αρχής θεωρείται ότι έγινε πιο ρεαλιστική όσο αφορά στο κομμάτι της αποκομιδής και της σάρωσης και θέτει τις βάσεις για την ολοκληρωμένη διαχείριση σύμφωνα με τα προγράμματα του Υπουργείου, κάτι που έχει να κάνει με μονάδα μηχανικής επεξεργασίας, την κομποστοποίηση κτλ.

Διαβάστε ακόμη

Η δραστηριότητα του Κέντρου «Δίοδος»

Προκήρυξη διαγωνισμού για το «Βραβείο Βασίλη Μοσκόβη έτους 2023»

Ορκίστηκε χειρουργός στο Νοσοκομείο Ρόδου ο Γιώργος Ντόκος

Συνάντηση του Περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης Πάνο Αλεξανδρή

Δείτε σε ζωντανή μετάδοση τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου

Έντονη αντίδραση του Βασίλη Υψηλάντη κατά της Ζωής Κωνσταντοπούλου – Την χαρακτήρισε «Εθνική Εισαγγελέα»

Τζέιμς Καφετζής: Ο πατέρας μου ψάχνει νέο σκάφος στον Ειρηνικό για να συνεχίσει το ταξίδι του από εκεί

Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών του δήμου Ρόδου η Ματίνα Γιανέλλη