Το ΙΝ.ΚΑ. Ρόδου προστατεύει και ενημερώνει τον πολίτη / καταναλωτή και την επιχειρηματικότητα

Η ενημέρωση και προστασία του πολίτη - καταναλωτή είναι μια κοινωνική ευθύνη που στηρίζεται και από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και ένας σοβαρός στόχος του ΙΝ. ΚΑ. (Ινστιτούτου Καταναλωτών Ελλάδος), είναι να προστατεύει τον καταναλωτή και τον σοβαρό επιχειρηματία.

Η Ροδιακή επισκέφτηκε πρόσφατα,  τα ανακαινισμένα γραφεία του ΙΝ. ΚΑ. Δωδεκανήσου που βρίσκονται στο κτίριο της ΔΟΥ Ρόδου και συνομίλησε με τον κ. Γιώργο Ευγενικό ο οποίος είναι Γενικός Γραμματέας του Ινστιτούτου Καταναλωτών Ελλάδος και πρόεδρος του ΙΝ. ΚΑ. Δωδεκανήσου.

Στα ερωτήματά μας για τα θέματα που αφορούν τον  καταναλωτή και γενικά την αγορά,  ο κ. Ευγενικός ο οποίος και ο ίδιος είναι επιχειρηματίας στον χώρο της διαφήμισης και των ΜΜΕ, παρουσιάστηκε αρκετά ενήμερος της πραγματικής καταστάσεως που επικρατεί σήμερα στον χώρο της αγοράς και σχολιάζει θέματα των καταναλωτών, των επιχειρήσεων αλλά και των δημοσίων υπηρεσιών που το ΙΝ. ΚΑ. έχει στενή συνεργασία μαζί τους.

Απά­ντησε στις ερωτήσεις μας με ευκολία και στην φωνή του υπήρχε η διάθεση για κοινωνική προσφορά, μια δύναμη στο να υπηρετήσει τον τόπο του, τον καταναλωτή και τον σοβαρό επιχειρηματία.

Είναι όμως και επηρεασμένος από κάποιες καταστάσεις για τις οποίες νιώθει αγανάκτηση και απογοήτευση όμως δεν το βάζει κάτω διότι, όπως μας επισήμανε, θέλει χρόνο για να αποκτήσουν ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων  την παιδεία και την ενημέρωση που χρειάζεται ειδικά στον χώρο της κατανάλωσης και για το ΙΝ. ΚΑ. αυτό είναι μια πρόκληση να ενημερωθεί ο πολίτης  για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ως καταναλωτής και το ίδιο συμβαίνει και με τον επιχειρηματικό κόσμο αφού όπως τονίζει ο κ. Ευγενικός,  «εμείς ως ΙΝ. ΚΑ. ενημερώνουμε και προστατεύουμε τον πολίτη καταναλωτή αλλά συνεργαζόμαστε και με τον επιχειρηματικό κόσμο και τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες προσπαθώντας να βοηθήσουμε τον καταναλωτή και τον σοβαρό επιχειρηματία προς το γενικό όφελος του τόπου».

Κύριε Ευγενικέ, ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι που μαζί με το Δ.Σ. σας  έχετε θέσει ως πρόεδρος του ΙΝ. ΚΑ. Δωδεκανήσου;
Για εμάς η ενημέρωση είναι το άλφα και το ωμέγα διότι ενημερωμένος καταναλωτής που να γνωρίζει τα δικαιώματα και υποχρεώσεις του, είναι ένας προστατευμένος και δυνατός καταναλωτής.

Έχουμε αρχίσει την ενημέρωση και στα σχολεία με σκοπό να βάλουμε τις βάσεις και την σωστή παιδεία από τώρα στα παιδιά, ώστε να γνωρίζουν κάποια θέματα όπως είναι η κατανάλωση και προστασία του περιβάλλο­ντος με το να επιλέγουν προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον κ.τ.λ. Έχουμε αρχίσει την ενημέρωση με το να διοργανώσουμε μαθήματα στους μαθητές του  Ροδίων Παιδεία και θα συνεχίσουμε και στα ιδιωτικά και δημόσια σχολεία.

Στην ενημέρωσή μας συγκαταλέγονται και οι επισκέπτες μας, το τι πρέπει να γνωρίζουν όταν βρίσκονται για διακοπές στον τόπο μας και για τον σκοπό αυτό έχουμε αρχίσει και μια καμπάνια διαφήμισης σε διάφορες γλώσσες, της Δωδεκανήσου και των τοπικών μας προϊόντων.

Το ΙΝ. ΚΑ.,  στην προσπάθειά του να προστατέψει τον καταναλωτή και τον σοβαρό επιχειρηματία, συνεργάζεται και με διάφορες υπηρεσίες όπως είναι η Εισαγγελία, η αστυνομία, η Π. Ν. ΑΙ., το επιμελητήριο Δωδεκανήσου, ο δήμος Ροδου, κ.τ.λ. Είσαστε ικανοποιημένος από την μέχρι τώρα συνεργασία σας;
Είμαι αρκετά ικανοποιημένος από την μέχρι τώρα συνεργασία μου με αυτές τις υπηρεσίες αν και κάποιες από αυτές δεν ξέρουν τι είναι ΙΝ.ΚΑ  και έχουμε αρκετά κοινά θέματα όπως είναι η προστασία και σωστή εξυπηρέτηση του καταναλωτή, η προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, όπως και η προστασία και στήριξη των σοβαρών επιχειρηματιών και πιστεύω αυτή η συνεργασίας μας με τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες να συνεχιστεί προς όφελος του καταναλωτή και της αγοράς.

Μέσα στο πνεύμα της συνεργασίας έχουμε εξελιχτεί και σε εθνικό επίπεδο αφού ανταλλάσουμε ιδέες και εμπειρίες και με άλλα ΙΝ. ΚΑ. της Ελλάδος αλλά έχουμε αρχίσει και επαφές με άλλα Ινστιτούτα καταναλωτών της Ευρώπης όπως είναι το πανίσχυρο Ινστιτούτο καταναλωτών ( Konsumentverket ) της Σουηδίας. Στα σχέδια μας συγκαταλέγονται και η δημιουργία τοπικών παραρτημάτων του ΙΝ. ΚΑ σε κάθε νησί της Δωδεκανήσου ώστε να προστατεύονται σε τοπικό επίπεδο οι καταναλωτές και οι επιχειρηματίες.

Για την εκπλήρωση αυτής της προσπάθειάς μας θα ζητήσουμε και την υποστήριξη της Περιφέρειας Νότιου Αιγαίου, των δήμων και των αρμοδίων φορέων στο κάθε νησί. Έχουμε ήδη μια καλή συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου όπως και με τον δήμο Ρόδου και με δημοτικές υπηρεσίες όπως η ΔΕΥΑΡ και στον επόμενο λογαριασμό της ΔΕΥΑΡ θα υπάρχει μαζί και ένα έντυπό μας όπου και θα μοιραστεί σε 80.000 σπίτια στην Ρόδο και θα ενημερώνουμε τον δημότη τι πρέπει να προσέχει στην κατανάλωση του νερού ώστε να προστατευτεί και αυτός αλλά και το νησί μας.

Εκτός της συνεργασίας σας με την Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος όπου είσαστε και Γενικός Γραμματέας, πώς υποστηρίζεται - ενισχύεται το ΙΝ. ΚΑ. Δωδεκανήσου οικονομικά και υπηρεσιακά στην λειτουργία του;
Έχουμε το γραφείο μας εδώ στο κτίριο της ΔΟΥ Ρόδου που μας το  παραχώρησε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου εδώ και 10 χρόνια για τις δραστηριότητές μας και τους ευχαριστούμε ιδιαιτέρως. Οικονομικά βασιζόμαστε στις συνδρομές των μελών μας όπου μπορείς να γίνεις μέλος του ΙΝ. ΚΑ. Δωδεκανήσου με 15  ευρώ συνδρομή τον χρόνο όπως και μέσω των διαφόρου είδους δραστηριότητές μας που σκοπό έχουν εκτός της προβολής και διαφήμισης, και την οικονομική στήριξη του ΙΝ. ΚΑ. Δωδεκανήσου.

Μια από αυτές τις εκδηλώσεις μας θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες ημέρες και συ­γκεκριμένα στις 14 Αυγούστου και ώρα 21.00 στον πανέμορφο χώρο στις Πηγές Καλλιθέας όπου προσκεκλημένος είναι ο γνωστός καλλιτέχνης Κορκολής Στέφανος που μαζί με την Σοφία Μανουσάκη θα μας αφιερώσουν μια αξέχαστη και ευχάριστη βραδιά.

Το εισιτήριο εισόδου είναι 10-13 και 15 ευρώ αναλόγως την κατάσταση του επισκέπτη, μέλος, άνεργος, φοιτητής, κ.τ.λ. Τα παιδιά έως 12 ετών και τα άτομα με ειδικές ανάγκες είναι δωρεάν . Τα έσοδα της εκδήλωσης θα πάνε  για την ενίσχυση του ΙΝ.ΚΑ και πιστεύω ο κόσμος με την παρουσία του να τιμήσει εμάς και τους γνωστούς καλλιτέχνες μας. Επίσης θέλω να απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους μας στηρίζουν μέχρι τώρα στην προσπάθειά  μας.

Τι έχετε να μας πείτε για τον Έλληνα καταναλωτή και κατάσταση στην αγορά;
Δυστυχώς στις δύσκολες οικονομικά και κοινωνικά εποχές που διανύουμε υπάρχει και η έλλειψη παιδείας και συλλογικής συμπεριφοράς, κάτι που κάνει την κατάσταση ακόμα δυσκολότερη. Δεν σκεφτόμαστε συλλογικά αλλά περισσότερο ατομικά και ανεύθυνα διότι ο κάθε ένας κοιτάζει πιο πολύ το βόλεμά του, αδιαφορώντας για το γενικό καλό και αυτό είναι δυστυχώς ένα μεγάλο πρόβλημα. 

Ένα παράδειγμα είναι η οδική συμπεριφορά που επικρατεί σε αρκετούς οδηγούς όπου ο κάθε ένας ανεύθυνος οδηγός κάνει ό,τι του γουστάρει, αδιαφορεί για τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, οδηγάει αφού έχει καταναλώσει αλκοόλ, τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες σαν να βρίσκονται στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της Ευρώπης, βάζοντας σε κίνδυνο όχι μόνο τον ίδιο τους τον εαυτό αλλά και τους άλλους οδηγούς. Άλλο παράδειγμα είναι η σοβαρή έλλειψη περιβαλλοντικής παιδείας.

Πετούν τα σκουπίδια τους όπου βρουν ή στου « γείτονα το χωράφι » όμως η ρύπανση του περιβάλλοντος, του αέρα και της γης και ο κίνδυνος μόλυνσης του υδροφόρου ορίζοντα και της θάλασσάς μας από τα σκουπίδια και τις διαφόρου είδους χωματερές που είναι διασκορπισμένες όπως είναι εδώ στην Ρόδο αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας είναι και κίνδυνοι για την δημόσια υγεία, εκτός από τα πρόστιμα που κάθε τόσο πληρώνουμε και της άσχημης αισθητικής και δυσφήμισης του τόπου μας.

Θέλω επίσης να τονίσω ότι υπάρχει μια κακή συμπεριφορά κάποιων υπαλλήλων της ΔΕΗ προς τους καταναλωτές και σε αυτό δεν φταίνε οι πολίτες αλλά η ΔΕΗ. Το ίδιο περίπου πρόβλημα συναντάμε και σε δημόσιες υπηρεσίες όπου ένα μέρος των υπαλλήλων ή δεν ξέρουν την δουλειά τους ή δεν θέλουν να την κάνουν σωστά με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται ο πολίτης. Παρόλα αυτά οι πολίτες/καταναλωτές δεν διαμαρτύρονται  για αυτήν την κατάσταση με αποτέλεσμα να διαιωνίζεται το πρόβλημα.

Σε αυτήν την περίπτωση φταίει και ο θύτης αλλά και το θύμα που δεν διαμαρτύρεται αλλά αποδέχεται σιωπηλά αυτήν την κατάσταση γι’ αυτό και εμείς σαν ΙΝ. ΚΑ. και για να βοηθήσουμε τον καταναλωτή, είμαστε και η φωνή του. Θα εκτυπώσουμε φυλλάδια ενημέρωσης για τα δικαιώματα του καταναλωτή και θα τα διαμοιράσουμε στους πολίτες διότι αν σταματήσουμε κάποτε να είμαστε τα αδιαμαρτύρητα θύματα και γνωρίζουμε τα δικαιώματα μας  και αρχίσουμε να διαμαρτυρόμαστε, τότε θα περιοριστούν και οι θύτες.

Έχουμε χάσει τον αυτοσεβασμό μας και δεν διαμαρτύρεται κανένας για τίποτα αλλά ως συνήθως βρίσκουμε δικαιολογία τους άλλους ότι φταίνε πάντα οι άλλοι και ποτέ εμείς. Αν θέλουμε όμως να αλλάξουμε τις αρνητικές καταστάσεις γύρω μας πρέπει να αλλάξουμε και εμείς κάποιες νοοτροπίες μας.  Ένα άλλο πρόβλημα είναι τα παράπονα που μας κάνουν οι τουρίστες μας και αφορά την ποιότητα στα ξενοδοχεία, και ειδικά αυτά που έχουν το σύστημα Αll inclusive και τα παράπονα τους επικεντρώνονται περισσότερο στην ποιότητα των φαγητών και των ποτών.

Δυστυχώς στον βωμό της ποσότητας έχουμε χάσει την ποιότητα και κάτι πρέπει να γίνει ώστε η ποιότητα να ξαναγυρίσει στον χώρο του τουρισμού μας όπως ήταν πριν την εδραίωση του Αll inclusive το οποίο δεν πρέπει να καταργηθεί αλλά να περιοριστεί διότι επηρεάζει αρνητικά όλη την αγορά. Σε αυτό συγκαταλέγoνται και τα διάφορα παράπονα για την ποιότητα παροχής υπηρεσιών στους επισκέπτες μας αφού δυστυχώς υπάρχουν εργασιακοί χώροι όπως τα ξενοδοχεία που απασχολούν και ανεκπαίδευτους εργαζόμενους, συνήθως για να έχουν λιγότερα έξοδα προσωπικού διότι λιγότερα κοστίζει στην επιχείρηση ο ανειδίκευτος από τον επαγγελματία και χρονικά έμπειρο εργαζόμενο.

Η προσπάθεια όμως να χρησιμοποιούν κάποιοι επιχειρηματίες φτηνά εργατικά χέρια για λιγότερο εργασιακό κόστος, έχει το αρνητικό αντίκτυπο στην ποιότητα παροχής υπηρεσιών στους τουρίστες μας και ως αποτέλεσμα αυτών και η υποβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού μας προϊόντος και των οικονομικά ποιοτικών τουριστών που θα άφηναν και κάποια έσοδα στην τοπική αγορά και αν δεν σοβαρευτούμε κάθε επομένη τουριστική σαιζόν θα είναι χειρότερη αφού η ποσότητα έχει κυριευσει εις βάρος της ποιότητας με ό,τι αρνητικό αυτό επιφέρει για το ποιοτικό  μας προϊόν, το τουριστικό μας μέλλον, την κατανάλωση, την επιχειρηματικότητα, την δημόσια υγεία, το περιβάλλον, και γενικά την τοπική και εθνική οικονομία μας.

Εμείς ως Ινστιτούτο Καταναλωτών και με βάση και των διαφόρου είδους παράπονα που δεχόμαστε από τους καταναλωτές, τους επισκέπτες μας και από επιχειρηματίες, απλά επισημαίνουμε τα προβλήματα του τόπου ώστε να γίνει κάτι για να καλυτερέψουν οι συνθήκες στον χώρο της αγοράς εργασίας και επιχειρηματικότητας, στον τουρισμό μας με καλύτερη ποιότητα παροχής υπηρεσιών στον επισκέπτη μας και ό,τι αφορά γενικά στους χώρους της κατανάλωσης, αγοράς, εργασίας, τουρισμού, περιβάλλοντος και υγείας.

Κάτι τελευταίο;
Ζητάμε την υποστήριξη των υπηρεσιών και συμπολιτών μας να γίνουν μέλη μας και στο όνομα του « Ισχύς εν τη Ενώσει » ώστε να γίνουμε πιο δυνατοί μαζί διότι η όλη δραστηριότητά μας είναι κοινωφελούς χαρακτήρα προς όφελος της κοινωνίας, και βασικό μας κίνητρο είναι η αγάπη για τον τόπο μας, η προστασία του καταναλωτή, του σωστού επιχειρηματία, της τουριστικής μας ανάπτυξης και παροχής υπηρεσιών στους επισκέπτες μας, η προστασία του περιβάλλοντος και της ενδυνάμωσης της παιδείας του πολίτη/καταναλωτή στον χώρο ευθύνης μας.

Αυτές τις ημέρες θα ανοίξουν και τα περίπτερά μας το ένα στην πλατεία Κύπρου και το άλλο στον πεζόδρομο του Ακταίον όπου και οι πολίτες θα έχουν την δυνατότητα της άμεσης ενημέρωσης και εξυπηρέτησης. Επίσης θα δημιουργήσουμε σελίδα επικοινωνίας στο διαδίκτυο εκτός αυτήν που έχουμε τώρα την  INKA12.GR στο facebook όπου και θα μπορούν να ενημερώνονται οι καταναλωτές και να μας θέτουν τα ερωτήματα, προβληματισμούς τους. Περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά το ΙΝ. ΚΑ. Δωδεκανήσου δίνονται και από τα γραφεία του ΙΝ.ΚΑ. Δωδεκανήσου στο 22413-64874 καθημερινά από τις 9.30 ως τις 12:00.