Kokkini Porta Rossa: «Οι επισκέπτες μας νιώθουν ότι τους φιλοξενούμε στο σπίτι μας»

Στην Παλιά Πόλη, στην περιοχή Κόκκινη Πόρτα, λειτουργεί από το 2013 ένα μοναδικό boutique ξενοδοχείο, κόσμημα για το τουριστικό προϊόν του νησιού, με πολλές διακρίσεις και ιδιαίτερα κολακευτικές κριτικές…

Είναι δημιούργημα της Άντζελας Χατζηδημητρίου και του συζύγου της Νίκου Βουλγαρίδη, δύο ανθρώπων που ξεκίνησαν στην καρδιά της οικονομικής κρίσης να φτιάξουν τη δική τους τουριστική επιχείρηση στη Ρόδο, κόντρα στη γραφειοκρατία, τη δαιδαλώδη νομοθεσία, τα παράλογα της δημόσιας διοίκησης και τα λογής-λογής εμπόδια που συναντά σήμερα στη χώρα μας όποιος θέλει να προχωρήσει σε μία σοβαρή επένδυση.

Τα κατάφεραν όμως, γιατί το εγχείρημά τους ήταν απόλυτα συνειδητό και βασισμένο σε σωστό προγραμματισμό και σχέδιο αλλά πάνω από όλα υπήρχε η επιμονή, και η αγάπη να δημιουργήσουν κάτι που θα ήταν ξεχωριστό!

Έτσι και έγινε. Σήμερα το ξενοδοχείο τους «Kokkini Porta Rossa» φιλοξενεί ποιοτικούς πελάτες από όλο τον κόσμο, αφού αυτό που προσφέρει στην ουσία είναι… φιλοξενία, η πραγματική ελληνική φιλοξενία. Αυτός ήταν άλλωστε και ο στόχος τους: να προσφέρουν ποιότητα, για να έχουν καλούς πελάτες και σήμερα το έχουν καταφέρει απόλυτα.

Βασίστηκαν στις οικονομίες τους καθώς δεν πήραν κάποιο δάνειο ή επιδότηση, αλλά είχαν κάνει μία σοβαρή μελέτη και έναν πολύ καλό προγραμματισμό, τα ακολούθησαν και δικαιώθηκαν.

«Το 2013 βρήκαμε τον χώρο τον νοικιάσαμε και αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα boutique ξενοδοχείο. Αργότερα πήραμε και τον διπλανό που ανήκει στο Βακούφ και τον ενώσαμε για να δημιουργήσουμε έναν όμορφο χώρο με σκοπό να προωθήσουμε την ελληνική φιλοξενία και μάλιστα να νιώσουν οι επισκέπτες μας ότι τους φιλοξενούμε στο σπίτι μας.

Αυτός είναι και ο λόγος που είμαστε και ο σύζυγός μου και εγώ κάθε μέρα εδώ, ως οικοδεσπότες… εγώ προετοιμάζω και σερβίρω τα πρωινά και εκείνος τους ετοιμάζει μία… προσωποποιημένη ξενάγηση ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους και τι θέλουν να κάνουν οπότε κάθε πρόγραμμα είναι κομμένο και ραμμένο στον καθένα προσωπικά» δηλώνει στη «Ροδιακή» η κ. Άντζελα Χατζηδημητρίου προσθέτοντας τα εξής:

«Αυτός ήταν ο στόχος μας από την αρχή, γι’ αυτό και δημιουργήσαμε ένα… σπίτι, χρησιμοποιώντας αντίκες, οικογενειακά μας κειμήλια, και ιστορικό υλικό της Ρόδου που είχαμε συγκεντρώσει. Θέλαμε να δουν οι επισκέπτες μας τη Ρόδο μέσα από τα δικά μας τα μάτια, να δουν τη Ρόδο που  αγαπάμε εμείς και να μη δουν το νησί όπως υπάρχει σε ένα τουριστικό πακέτο».

Μιλώντας για το ξεκίνημα στον χώρο, εξηγεί ότι στόχος δικός της και του συζύγου της ήταν από την αρχή να βελτιώνονται κάθε χρόνο και να προσφέρουν περισσότερα πράγματα στους πελάτες τους. Όπως είπε, δημιούργησαν πιλοτικά ένα δωμάτιο βάζοντας έξτρα παροχές και αυξάνοντας την τιμή και είδαν ότι όλοι ήθελαν αυτό το δωμάτιο, οπότε διαμόρφωσαν και τα υπόλοιπα στο ίδιο επίπεδο.

Τα έξι δωμάτια του ξενοδοχείου είναι σουίτες, έκτασης 55 τ.μ. το καθένα, και οι παροχές που προσφέρονται στους πελάτες είναι μεταξύ άλλων μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο, ή ένα αυτοκίνητο για μία μέρα δωρεάν ή αυθεντικά ποτά κάθε είδους στο δωμάτιο ή διάφορα ακριβά αρώματα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν...

Οι βασικοί πελάτες είναι Αμερικανοί, Αυστραλοί, Καναδοί, ενώ από την Ευρώπη, έρχονται κυρίως Βρετανοί, γάλλοι και λιγότερο τουρίστες από τη νότιο Αφρική, νότιο Αμερική, Ασία… Φέτος στο «Kokkini Porta Rossa» έμειναν και μερικές οικογένειες Αράβων…

Ελληνικό πρωινό στην πράξη…
«Η Ρόδος έχει να προσφέρει πάρα πολλά, είναι ένα νησί με μεγάλο πολιτισμό, έχει τη φύση, τη θάλασσα, τα γύρω νησιά… Πέρυσι από τον Καναδά ήρθαν κάποιοι τρεις φορές μέσα στην ίδια σεζόν, αυτό σημαίνει πολλά πράγματα. Προσπαθούμε να μην τους κρατάμε εδώ και να βαρεθούν. Στόχος μας είναι όσοι έρθουν και άλλες φορές να δουν και άλλα πράγματα, να πάνε στα νησιά, να δουν όλη τη Ρόδο, καθώς έχουμε να προσφέρουμε πολλά και διαφορετικά πράγματα» δηλώνει επίσης η κ. Χατζηδημητρίου η οποία ασχολείται η ίδια με την προετοιμασία του ελληνικού πρωινού που προσφέρεται.

«Εμείς σερβίρουμε μόνο πρωινό, το σχεδιάζω η ίδια και κάνω και τα ψώνια η ίδια σαν μία Ελληνίδα νοικοκυρά που έχει να φροντίσει τους φιλοξενούμενούς της. Ρωτάω κάθε πελάτη για τις διατροφικές του συνήθειες, και ετοιμάζω το ανάλογο πρωινό φροντίζοντας να πάρουν όλοι μία… εμπειρία Ελλάδας.

Το πρωινό είναι καθαρά ελληνικό, για παράδειγμα δε σερβίρω αυγά με μπέικον… Είναι όλα προσαρμοσμένα στην παραδοσιακή ελληνική κουζίνα μέχρι και το σήμερα, φτιάχνω η ίδια τις μαρμελάδες και φροντίζω να είναι πράγματα που δε βρίσκουν στο εμπόριο, προωθώντας τα δικά μας προϊόντα: μέλι, μπαχαρικά, προϊόντα εποχής και όλα στο πρωινό είναι ζεστά» λέει και προσθέτει ότι τους αντιμετωπίζει όλους σαν πολύ ιδιαίτερους φιλοξενούμενους που θέλει να τους ευχαριστήσει πολύ…

Τάμπλετ για βοήθεια…
Όπως εξηγεί, η αλληλογραφία με τους πελάτες γίνεται από τοn σύζυγό της και ξεκινά ένα μήνα πριν έρθουν, ρωτώντας τους τι θέλουν να κάνουν στις διακοπές τους και πώς μπορούν να τους βοηθήσουν. Τους δίνουν μία λίστα προτάσεων και εκείνοι τους ενημερώνουν προσπαθώντας να τους παρέχουν μία αξέχαστη εμπειρία όταν φύγουν. Και συνήθως τα καταφέρνουν…

Παράλληλα έχουν θέσει στην υπηρεσία εξυπηρέτησης των πελατών τους και την τεχνολογία, καθώς παρέχουν στους πελάτες τους από ένα τάμπλετ. «Περιέχει εφαρμογές που σχεδιασε ο σύζυγός μου με τέτοιο τρόπο ώστε να τους βοηθά για να μην πανικοβάλλονται ότι θα χαθούν μέσα στην Παλιά Πόλη. Είναι και GPS μαζί, με τα αξιοθέατα, τις τοποθεσίες, πληροφορίες για φαγητό, ποτό, ψώνια ενώ τους δίνουμε τη δυνατότητα να επικοινωνούν μαζί μας όταν παραστεί ανάγκη, και αυτό είναι προσωποποιημένο για το κάθε δωμάτιο.

Προτείνουμε συγκεκριμένο πρόγραμμα βοηθώντας τους πώς να κινηθούν και πώς να πάνε, ενώ επιλέγοντας καθένα από τα προτεινόμενα μπορούν να δουν φωτογραφίες για να έχουν μία ιδέα περί τίνος πρόκειται» εξηγεί η κ. Χατζηδημητρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι πελάτες έρχονται από τη Σαντορίνη ή πάνε στη Σαντορίνη και δεν ταξιδεύουν με τσάρτερ. Έρχονται μέσω Αθήνας, ή πηγαίνουν στην Αθήνα από Σαντορίνη ή Ηράκλειο και μετά έρχονται στη Ρόδο με την εταιρεία Aegean.

Τα προβλήματα
Όλα τα παραπάνω είναι όλα όσα κάνουν οι ιδιοκτήτες του ξενοδοχείου για να ικανοποιήσουν τους πελάτες τους και να συμβάλουν στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου. Αντιμετωπίζουν όμως απίστευτες καταστάσεις που δυστυχώς έχουν παγιωθεί και δεν υπάρχει αποφασιστικότητα για να αλλάξουν.

«Έχουμε δώσει την ψυχή μας γιατί αγαπάμε τη Ρόδο και μόνο έτσι πρέπει να γίνεται, όχι διαφορετικά. Οι άνθρωποι που είναι στον τουρισμό πρέπει να αγαπούν αυτό που κάνουν γιατί φαίνεται… και το καταλαβαίνει ο άλλος και αυτό είναι σημαντικό. Εγώ ήμουν τυχερή γιατί πήγα στην ΑΣΤΕΡ τα πολύ καλά χρόνια, πήρα γνώσεις που βελτίωσα με τα χρόνια, απέκτησα εμπειρία και βοήθησαν στο να κάνουμε το προϊόν ακόμα πιο ελκυστικό. Όμως είμαστε μόνοι μας… Υπάρχουν πολλά προβλήματα.

Τα μηχανάκια είναι κάτι το τραγικό. Είναι δυνατόν να περπατούν οι άνθρωποι και να περνούν και τα μηχανάκια αλλά και τα αυτοκίνητα και να στριμώχνονται να κάνουν θόρυβο κ.λπ. Δεν είναι δύσκολο κλείσει η Παλιά Πόλη και να επιβληθούν πρόστιμα. Επίσης η καθαριότητα. Εμείς κάθε μέρα σκουπίζουμε και καθαρίζουμε με λίγο νερό κάποιες ακαθαρσίες. Ελάχιστες φορές είδαμε κάποιον να καθαρίζει μέσα στην Παλιά Πόλη.

Άλλο πρόβλημα είναι η άγρα των πελατών. Έχουμε παράπονα ότι περνούν οι άνθρωποι από την πλατεία και τους τραβούν από το μανίκι με αγένεια και φορτικότητα για να τους πιέσουν να καθίσουν κάπου που δεν είναι επιλογή τους. Το άλλο παράπονο που ακούω είναι ότι δεν υπάρχει σήμανση στην Τάφρο που να βοηθά στην περιήγηση» υπογραμμίζει η κ. Χατζηδημητρίου και ζητά την παρέμβαση κάθε υπεύθυνου.

Η Παλιά Πόλη έχει υποβαθμιστεί
Είναι τόσο μεγάλη η προσωπική προσπάθεια που κάνουν ώστε έχουν σταματήσει να βασίζονται σε άλλους και να περιμένουν βοήθεια. Όπως επισημαίνει η υποβάθμιση της Παλιάς Πόλης είναι ένα φαινόμενο με το οποίο θα πρέπει να ασχοληθούν όλοι σοβαρά. Είναι άλλωστε γνωστό ότι υπάρχουν παράπονα από τους καταστηματάρχες για πτώση του τζίρου, κάτι που επιβεβαιώνει και η ίδια, λέγοντας τα εξής:

«Ο κόσμος μας είναι καλός, θέλουμε όλοι να αισθάνονται καλά και να κάνουμε ό,τι καλύτερο στην ελληνική αγορά. Είμαστε ευχαριστημένοι από τους πελάτες μας, έχουμε εξαιρετικό κόσμο, αν και φέτος ήταν μία κακή χρονιά. Δεν δούλεψαν τα καταστήματα στην Παλιά Πόλη. Υπάρχει έλλειψη προγραμματισμού, τα τελευταία χρόνια πάμε… στην τύχη, η ποιότητα έχει πέσει πολύ, έχουμε ξεπουλήσει στους πράκτορες, πρέπει να σταματήσουμε να χτίζουμε κλίνες, να αναβαθμίσουμε ό,τι υπάρχει και δεν πρέπει να υπάρχει all inclusive στο κέντρο της πόλης.

Θα πρέπει να επικεντρωθούν όλοι στην Παλιά Πόλη, να την αναβαθμίσουν, το ίδιο να γίνει και για τη Λίνδο, «σηκώνουμε» καλό κόσμο, αλλά δεν έχουμε την υποδομή, μπορούμε όμως να τη δημιουργήσουμε. Ακόμα και ξενοδοχεία πέντε αστέρων που έχουμε είναι για μαζικό τουρισμό. Με την εικόνα που υπάρχει στην Παλιά Πόλη δεν θα έρθει καλός κόσμος».

Στην ερώτησή μας αν οι πελάτες του ξενοδοχείου της αγοράζουν κάτι φεύγοντας από τη Ρόδο, απαντά: «Οι δικοί μου οι πελάτες που είναι ευκατάστατοι, περιδιαβαίνουν στην Παλιά Πόλη αλλά αυτό που βλέπουν είναι μία ασκήμια, γιατί να ψωνίσουν; Είναι μαθημένοι σε άλλα πράγματα δεν τους κάνει αίσθηση κανένα πράγμα, ούτε καν τα σουβενίρ. Μπορεί όμως κάποιοι να αγοράσουν ένα χαλί των 5.000 ευρώ ή ένα κόσμημα γιατί θεωρούν ότι πρέπει να πάρουν κάτι γνήσια ελληνικό…

Μάλιστα εγώ η ίδια φροντίζω να φοράω ελληνικά πράγματα ακόμα και ρούχα και με ρωτούν γι’ αυτά και προωθώ έτσι τα ελληνικά προϊόντα. Θέλουν να πάρουν κάτι ελληνικό, αλλά θέλουν να είναι κάτι ωραίο, καλαίσθητο, που να μην είναι κινέζικο… Στην αρχή της σεζόν μάλιστα παίρνω το ποδήλατό μου και κάνω βόλτα για να δω αν υπάρχει κάτι καινούριο ενδιαφέρον, διαφορετικό που θα προσελκύσει τον κόσμο και τους ενημερώνω.

Όσο για την πολυσυζητημένη αναβάθμιση των υπηρεσιών μας που τα τελευταία χρόνια είναι το μόνο θέμα που αναδεικνύεται ως αναγκαίο, υπογραμμίζει ότι πολλοί επαγγελματίες κάνουν προσπάθειες για να αναβαθμιστούν, αλλά δεν έχουν όλοι τις γνώσεις, ενώ από την άλλη, όπως λέει η κ. Χατζηδημητρίου, δεν υπάρχει και εξειδικευμένο προσωπικό και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να δούμε συλλογικά στη Ρόδο.