Είκοσι χρόνια λειτουργίας για τη Μελισσοκομική Δωδεκανήσου

Είκοσι χρόνια λειτουργίας για τη Μελισσοκομική Δωδεκανήσου

Είκοσι χρόνια λειτουργίας για τη Μελισσοκομική Δωδεκανήσου

Βαρβάρα Μπογδάνου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 3225 ΦΟΡΕΣ

Ο Διευθύνων Σύμβουλός της, Νικόλαος Ρέτσας, μιλά στη «Ροδιακή» για την επέτειο και τα προϊόντα που παράγονται

Η Μελισσοκομική Δωδεκανήσου, η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και τυποποίησης προϊόντων Μέλισσας στα Δωδεκάνησα, κλείνει φέτος είκοσι χρόνια λειτουργίας.


Απευθύνει λοιπόν ανοιχτή πρόσκληση σε όλους να επισκεφτούν τις εγκαταστάσεις της αλλά και το μοναδικό στην Ελλάδα Μουσείο Μέλισσας που διαθέτει, καθ’ όλη τη διάρκεια και του Δεκέμβρη.


Όσοι ανταποκριθούν στο κάλεσμα αυτό θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν το θαυμαστό κόσμο των μελισσών και να γευτούν τα υπέροχα προϊόντα που προσφέρουν οι μέλισσες. Μάλιστα αξίζει να σημειωθεί ότι η είσοδος στο Μουσείο Μέλισσας θα παραμείνει για όλο το διάστημα έως το τέλος του έτους ελεύθερη για όλους.
Επίσης θα πραγματοποιηθούν ενδιαφέρουσες δράσεις και θα υπάρξουν πολλές εκπλήξεις και δώρα για τους μικρούς και τους μεγάλους που θα περάσουν από τις εγκαταστάσεις της.


Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Μελισσοκομικής Δωδεκανήσου ΑΕΒΕ κ. Νκόλαος Ρέτσας μίλησε στη «Ροδιακή» τόσο για την επέτειο των 20 ετών όσο και για την πορεία της Εταιρείας όλα αυτά τα χρόνια η οποία αναπτύσσεται ακόμα περισσότερο και επενδύει σε καινούριες σύγχρονες μονάδες παραγωγής.

Κε Ρέτσα, η Μελισσοκομική Δωδεκανήσου συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια λειτουργίας διαγράφοντας μία επιτυχημένη πορεία όλο αυτό το διάστημα. Τι περιλαμβάνει ο εορτασμός αυτής της… επετείου;
Η επέτειος εορτάζεται για να εκφράσουμε ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στους πελάτες μας για την υποστήριξή τους και την αγάπη τους. Παράλληλα να δώσουμε την ευκαιρία της ενημέρωσης, σε όσους δεν γνωρίζουν τη μέλισσα και τα προϊόντα της καθώς και σε όσους ενδιαφέρονται για την υγιεινή διατροφή.
Θα είναι ανοιχτές σε όλους, οι εγκαταστάσεις μας και το Μουσείο Μέλισσας μέχρι τέλος του έτους, με δωρεάν ξεναγήσεις, διάφορες εκπλήξεις, προσφορές και γευσιγνωσία με όλα τα προϊόντα μας.

Συγκαταλέγεστε ανάμεσα στις πιο επιτυχημένες τοπικές επιχειρήσεις και τα προϊόντα σας κερδίζουν συνεχώς υψηλές θέσεις στην αγορά τόσο την ντόπια όσο και τη διεθνή. Πού βρίσκεται το μυστικό της επιτυχίας σας;
Δεν είναι μυστικό. Το βασικό συστατικό κάθε επιτυχίας νομίζω ότι το γνωρίζουμε όλοι μας. Είναι η αγάπη και το πάθος που έχουμε σε αυτό που κάνουμε. Είναι οι άνθρωποί μας, οι συνεργάτες μας. Συγχρόνως όμως, απαιτούνται και εύστοχες επιλογές υπολογισμένου, όσο γίνεται, ρίσκου μετά από καλή ανάλυση της αγοράς και φυσικά ο παράγοντας τύχη που ήταν μαζί μας.


Όπως γνωρίζετε, ζούμε την εποχή της εύκολης διακίνησης ανθρώπων, προϊόντων, πληροφορίας οπότε ο ανταγωνισμός γιγαντώνεται και διαμορφώνεται ένα επιχειρηματικό περιβάλλον που για να πετύχεις πρέπει να διαφοροποιηθείς και να καινοτομήσεις. Χρειαζόμασταν ένα προϊόν, ξεχωριστό σε όλο τον κόσμο, με «μύθο», ένα brandname όπως λένε στην αγορά, που να ακολουθεί τη σύγχρονη τάση της υγιεινής διατροφής. Το είχαμε έτοιμο, δίπλα μας, ξεθωριασμένο στην ιστορία, μόνο με ένα μικρό «ρόλο» σε κάποιους γάμους. Το μελεκούνι, το παραδοσιακό γλύκισμα της Ρόδου, ένα προϊόν χρυσάφι. Πιστέψαμε σε αυτό, στήσαμε ένα φιλόδοξο επιχειρηματικό πλάνο πάνω του, σεβαστήκαμε και επαναφέραμε την παραδοσιακή του συνταγή.


Αποφασίσαμε να το κάνουμε γνωστό σε όλη την Ελλάδα και πέρα από κάθε προσδοκία κατέκτησε την πρώτη θέση στα ράφια των καταστημάτων στην κατηγορία του. Παράλληλα, άρχισε σταδιακά να αναβιώνει και στην αντίληψη των ντόπιων, για να εκπληρωθεί σιγά-σιγά το όνειρό μας να γίνει σήμα κατατεθέν της γαστρονομίας της Ρόδου. Δεν είναι τυχαίο που τα τελευταία χρόνια η AEGEAN AIRLINES γλυκαίνει τις πτήσεις της σε όλο τον κόσμο με εκατομμύρια μελεκούνια.

Το μελεκούνι, το παραδοσιακό γλυκό της Ρόδου, χαρακτηρίστηκε πριν από τρία χρόνια ως προϊόν Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης -ΠΓΕ- μετά από τις προσπάθειες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Σε τι σας έχει βοηθήσει αυτή η αναγνώριση;
Η αναγνώριση είναι σημαντική όσον αφορά τη διασφάλιση της ποιότητας και της εντοπιότητας του μελεκουνιού. Προστατεύει το προϊόν από προσπάθειες αντιγραφής του σε άλλα μέρη της Ελλάδας. Προστατεύει το όνομα και τη μοναδικότητά του. Άρα και μεγάλο μέρος της αξίας του στην αγορά.

Κε Ρέτσα, γίνεται πολύς λόγος για τη διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό και στο πλαίσιο αυτό έχει αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο η μελισσοκομία στο νησί μας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η παραγωγή μελιού καθώς και η παραγωγή προϊόντων μέλισσας τα οποία και εσείς προωθείτε στην αγορά. Εκτιμάτε ότι αυτή η δραστηριότητα μπορεί να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο και να συμβάλει στην τόνωση της τοπικής οικονομίας;
Όταν ιδρύσαμε μαζί με τον κ. Μελισσουργό, τη Μελισσοκομική Δωδεκανήσου το 1999, αναλάβαμε ένα μεγάλο ρίσκο επενδύοντας στον πρωτογενή τομέα και στα παραδοσιακά προϊόντα σε ένα νησί, όπως η Ρόδος, που φαινόταν να τα έχει εγκαταλείψει και να έχει αφοσιωθεί μόνο στο τουρισμό.


Είχαμε εξαρχής ως στόχο να προσεγγίσουμε έμμεσα τη δυναμική του τουρισμού και μέσω των προϊόντων μας και προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες μέσω του Μουσείου Μέλισσας που ιδρύσαμε. Η ανάπτυξη της Μελισσοκομίας στα νησιά της Δωδεκανήσου στηρίχθηκε και στήριξε τον τουρισμό είτε άμεσα είτε έμμεσα.
Όμως έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης ακόμα.


Οι έρευνες σήμερα δείχνουν έντονα την ανάγκη συνεργασίας της τοπικής παραγωγής, της μεταποίησης και των υπηρεσιών τουρισμού ώστε το τουριστικό προϊόν της Ρόδου να αποκτήσει ποιότητα, χαρακτήρα και ταυτότητα δική του, απαραίτητα στοιχεία για να αποκτήσει προστιθέμενη αξία έναντι του ανταγωνισμού, εγχώριου ή εξωτερικού.
Να σας δώσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Το 2006 σε έρευνα που κάναμε δεν υπήρχε κανένα τουριστικό φυλλάδιο ή site που να αναφέρει το μελεκούνι και κανένα ξενοδοχείο δεν το πρόσφερε σαν κέρασμα. Αντ’ αυτού, αναφέρονταν σαν παραδοσιακά γλυκίσματα της Ρόδου ο μπακλαβάς, κανταΐφι, παγωτό και άλλα άσχετα. Ακριβώς τα ίδια αναφέρονταν στους τουριστικούς οδηγούς της Τουρκίας απέναντι, της Αθήνας, της υπόλοιπης Ελλάδας.

Κάναμε συστηματική δουλειά και κυνήγι σε όλα τα μέσα ενημέρωσης και σήμερα δεν υπάρχει οδηγός ή site που να μην αναφέρεται το καμάρι της Ροδίτικης γαστρονομίας, το μελεκούνι. Και τα ξενοδοχεία πλέον κερνάνε κάτι που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο. Η AEGEAN AIRLINES γλυκαίνει τις πτήσεις της με εκατομμύρια μελεκούνια και την ευχαριστούμε δημόσια για τη συνεργασία. Αλήθεια, δεν είναι εξαιρετικά εστιασμένη διαφήμιση για τη Ρόδο μας αυτό; Τον δρόμο που άνοιξε το μελεκούνι πρέπει να ακολουθήσουν και άλλα τοπικά προϊόντα.

Η Μελισσοκομική Δωδεκανήσου έχει κάποια μελλοντικά σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη και υλοποίηση και άλλων δράσεων;
Η επιτυχία με το μελεκούνι και η τεχνογνωσία που αποκτήσαμε στο μέλι άνοιξαν το δρόμο για νέα προϊόντα, όπως οι μπάρες μελιού με superfoods, βιολογικά σνακ μελιού, με τα οποία θα προσπαθήσουμε να ανοίξουμε τις αγορές του εξωτερικού.


Για να το στηρίξουμε το εγχείρημα θα επενδύσουμε σε καινούργιες σύγχρονες μονάδες παραγωγής στην περιοχή της Παστίδας. Επίσης, θα εστιάσουμε στο εξαιρετικό, αλλά δυστυχώς λίγο, θυμαρίσιο μέλι των νησιών μας και στο υπέροχο πευκόμελο της Ρόδου, αυξάνοντας όσο γίνεται την αξία τους, μέσω νέων συσκευασιών και καναλιών διανομής.


Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια στήριξης των μελισσοκόμων παρέχοντάς τους τεχνογνωσία με στόχο την ανάπτυξη της παραγωγής τους. Παράλληλα, συνεχώς θα αναβαθμίζουμε την εμπειρία της επίσκεψης στο Μουσείο Μέλισσας μέσα από μια διαδραστική επαφή με τους επισκέπτες μας. Όλα τα στελέχη της Μελισσοκομικής Δωδεκανήσου νιώθουμε περήφανοι που έχουμε καταφέρει αρκετά, αλλά και ταπεινοί γιατί έχουμε πολλά ακόμα να πετύχουμε.

Διαβάστε ακόμη

Ο 89χρονος Ροδίτης που έχει 6 παιδιά, 66 εγγόνια και δισέγγονα

Γιάννης Παππάς: «Οι Eυρωεκλογές δεν είναι επίδειξη επαναστατικής γυμναστικής»

Νίκος Παντελής: Ο κωμικός από τη Ρόδο, είναι το πιο «φρέσκο» πρόσωπο της ελληνικής stand-up σκηνής

Αυξημένοι οι ατμοσφαιρικοί ρύποι στο κέντρο της Ρόδου το καλοκαίρι

Άφησε την Αδελαΐδα για να μεγαλώσει την οικογένειά της στη Λαχανιά

Όλγα Κεφαλογιάννη: Το 2024 θα είναι ακόμα μία εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό Tουρισμό

Γ. Χατζής: Πρέπει να καθίσουμε όλοι σε ένα τραπέζι και να συνθέσουμε ένα εθνικό σχέδιο υποδομών

Αντώνης Ζερβός: Ξεκίνησε ως «παιχνίδι» και κατέληξε ως στοίχημα με τον εαυτό μου